עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: צמאים למידע על ירושלים

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מספר על נאומו בוועידת CUFI • על איראן: "לא מכיר הסכם עם פג תוקף כמו ההסכם הזה • על חמאס: אם לא ירצה להשמיד את ישראל , אפשר יהיה לדבר איתו כמו עם כול אחד

אתמול התקיים כנס מפגן תמיכה בישראל ענקי של ארגון CUFI , "נוצרים מאוחדים למען ישראל" בוושינגטון. מלבד צמרת הממשל האמריקנית שהגיעה על מנת לעמוד על הבמה ולתת גיבוי מלא לישראל ולביטחונה, השתתף גם ד"ר דורי גולד , נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה שהזים מעל הבמה ומול קהל האלפים, את הטענות הפלסטיניות לקשר בין העם היהודי לבין ירושלים.

 

"אני כל הזמן מנסה לבחור מההנחות הלא נכונות שמנסים להציג בנושא ירושלים", אומר ד"ר גולד ומביא כדוגמה את ההנחה כי לא היו יהודים לאחר חורבן בית שני או שלא היה רוב יהודי זמן רב לפני 1967. "רבים חושבים שרוב יהודי נוצר רק ב-1948 או בשנת 1967, אבל זה לא נכון. הקונסוליה הבריטית קבעה כבר בשנת 1863 כי ישנו רוב יהודי". ד"ר גולד סיפר כי הוא נוהג להציג את המסמכים ואת ההוכחות בפני קהל ברחבי העולם על מנת להציג את "הקייס של היהודים על ירושלים".

איראן נגד גוגל ואפל

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, סיפר כי בכנס השתתפו כל בכירי הממשל וכולם עמדו מאחורי הרעיון שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה בעצמה מול ארגוני הטרור אבל גם מול איראן, שכעת עומדת על סדר היום העולמי לאחר המתיחות בין ארה"ב לבין טהראן. "אני עקבתי אחר המו"מ של ממשל אובאמה. ההסכם היה דרמטי ביותר גם לשכנים שלנו, וזה הוביל למפגש של גנרל סעודי עימי בוושינגטון נגד איראן ותכנית הגרעין וההסכם עצמו. אני לא מכיר הסכמים שנראים כמו 'בקבוק של חלב' עם תאריך תפוגה וכך היה ההסכם עם איראן. בהסכם לא כללו בניגוד, להסכם ההגבלות עם עיראק של סאדם חוסיין, את נושא הטילים הבליסטיים ונתנו לאיראנים להשתולל בסוגיה הזו. כולם חשבו כי בשנת 2015, עם חתימת ההסכם איראן תהפוך למתונה יותר, אולם איראן רק החמירה את המצב ובשל כך ההסכם נכשל".

צריך ללמוד מיהו החמאס

אל מול המצב בעזה אומר ד"ר גולד כי צריך להבין מיהו החמאס: "הבעיה זו לא ישראל. זה לא שאנחנו מהססים לדבר עם גורמים כאילו או אחרים. צריך לדעת מה חמאס רוצה – הוא רוצה להשמיד את ישראל! אם חמאס ישתנה מחר בבוקר ולא ידרוש השמדה של ישראל אנחנו בעולם אחר וצריך לעמוד על זה והממשל תומך בעמדה הזו".