עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד על רקע המשבר בעזה: המחיר של שיקום – החזרת גופות החיילים

הדברים נאמרו בכאן ב' • ד"ר גולד: הדברים של אבו מאזן יותר גרועים מהדברים שערפאת אמר

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה התייחס היום (שני) לאזהרות המשבר ההומניטרי ברצועת עזה והאיום כי הוא עלול להתפרץ לעבר ישראל. לדבריו של ד"ר גולד "אין לישראל אחראיות ברצועת עזה, אבל יש לה עניין בה". בדבריו מציין ד"ר גולד כי כבר בשנת 2005 לאחר ביצוע תכונית ההתנתקות מרצועת עזה אין לישראל שום אחריות פורמלי ומעשית ברצועה אבל היא כן חייבת לשים לב למצבם של תושבי עזה בגלל האינטרסים הביטחוניים שלה, שלפיהם , כך הוא אומר, ישראל צריכה לפעול.

להאזנה לראיון המלא:

"ישראל נמצאת במצב אירוני. הרשות היא זו שמבקשת להפסיק את החשמל ומקצצת את המשכורת לאנשיה וישראל היא זו שצריכה לספק את המענה. זאת למרות שישראל מספקת מוצרים מדי יום לעזה במשאיות רבות העוברות במעברים. עלינו לשתף את העולם בדילמה הזו", אומר גולד ומספר כי השתתף בסמינר ברומא לא מזמן אודות הסוגיה ונדמה כי העולם מבין אותה.

אבו מאזן – גרוע מערפאת

"רק לפני מספר ימים טען ראש הרש"פ, עבאס, בנאום גרוע מערפאת, כי ישראל מסלפת את ההיסטוריה ועל ידי כך הוא מוכיח שוב כי הוא לא רואה בישראלים שותפים לפתרון לא בעזה ולא ביהודה ושומרון", תקף בחריפות, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר את עבאס. גולד הוסיף כי ישנן שתי נקודות חשובות שיש לשים עליהם דגש במשבר הנוכחי: האחת, ברצועת עזה חייבים להבין כי כל פתרון של שיקום ברצועה, יצטרך להביא בהכרח פתרון לסוגית גופות החיילים והישראלים המוחזקים בידי חמאס. השנייה, ברצועה ישנה בעיה גדולה של כסף מזומן, ולכן הרש"פ חייבת להחליט האם היא ממשיכה לקרוא להחרמה של ישראל והאם היא ממשיכה בתהליכים במועצת הביטחון בכדי להקים "מדינה אינסטנט" או שהם יאפשרו לתושבי עזה לעבוד בישראל ושפר את מצבם הכלכלי".

רעיון האי – שאלה ביטחונית

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה חושב כי רעיון האי מול חופי עזה אותו הגה השר ישראל כ"ץ , ו עומד להתקיים דיו בישיבת הקבינט בקרוב הוא רעיון שיש להשלים את החשיבה עליו וכי יש לדאוג בראש ובראשונה שהוא לא יהפוך למוצב איראני – "הבעיה היא ביטחונית בסופו של דבר", מסכם ד"ר גולד.