עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: לתת מנדט ליוניפי"ל "לנקות" את ד. לבנון

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ ביקר את מועצת הביטחון על כך שלא מגנה את הגופים המפרים את החלטה 1701 • הציג במכון המחקר "הדסון" את הדילמה של צה"ל לפגוע באזרחים שבבתיהם מאוחסנים כלי נשק לא חוקיים או שאזרחי ישראל יפגעו

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ, אמר אמש (שלישי) כי הוא קורא למועצת הביטחון של האו"ם לפעול בהתאם להחלטה 1701 שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 , ו"לנקות" את אזור דרום לבנון מדרום לנהר הליטני מנשק בלתי חוקי המוחזק על ידי החיזבאללה.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר תיאר את הסיטואציה הבעייתית: "באזור דרום לבנון נמצאים כ-200 כפרים שיעיים ובבתים של רבים מתושבי הכפרים מוטמנים אמצעי לחימה אסורים. התושבים מקבלים על הסכמתם לכך תשלום או שהם פשוט מפוחדים מדי לסרב לארגון הטרור", מספר ד"ר גולד וממשיך לתאר את הבעיה בפניה יעמדו כוחות צה"ל במקרה של התנגשות צבאית: " עומד לו קצין בצה"ל וצריך להחליט בזמן מלחמה מה הוא צריך לעשות. אפשרות אחת העומדת בפניו, היא הפצצה של אותם בתים, תוך מתן אזהרה מראש לתושבים –  התוצאה יכולה להיות קשה ותושבים לבנונים עשויים להיפגע ממנה. האפשרות השנייה, היא לא לעשות כלום ואז האזרחים שלך, תושבי צפון ישראל, יפגעו".

 

"אני מקווה שאף אחד ממבקרי ישראל בלחימה לא יצטרך לעמוד בפני אותה דילמה,  אבל זה חלק מן האחראיות שלנו כמדינה וכמדינה יהודית בפרט", אומר ד"ר גולד.

 

בדבריו ביקר ד"ר גולד את מועצת הביטחון על כך שאינה מגנה את הכוחות של החיזבאללה הפועלים בניגוד גמור להחלטה המועצה משנת 2016 ואמר כי אינו מאמין כי הם יעשו כן בעתיד.

 

הדברים באים על רקע המתיחות הרבה בצפון ולאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו באו"ם בו חשף מאגרי טילים שהחיזבאללה מסתיר באזורים מאוכלים באזור ביירות. כמו כן, נחשף כי איראן מסייעת לחיזבאללה להקים מפעלים לייצור נשק מדויק שיופעל נגד ישראל.

 

את הדברים אמר ד"ר גולד במסגרת הרצאה במכון המחקר היוקרתי בוושינגטון , "מכון הדסון".