עבור לתוכן העמוד
Menu

בלי ירושלים והפליטים אין אש"ף

ברשות הפלשתינית ובארגון אש"ף מתחילים להבין כי המטרה הסופית של ממשל טראמפ היא חיסול הארגון • מדינות ערב שותקות והפתרון בתוך המערכת הפוליטית האמריקנית

נציג אש"ף בנציגות שנסגרה בוושינגטון, חוסאם זומלוט, שמשפחתו גורשה אמש (ראשון) מוושינגטון, העניק בראמללה שורה של ראיונות בהם העביר מסרים ישירים באנגלית לציבור בארה"ב, ובהם חשף את החששות של הרשות הפלסטינית מפני הצעדים של ממשל הנשיא טראמפ, ואת האסטרטגיה הפלסטינית לקדם את הסכנה.

זומלוט אמר כי הצעדים של ארה"ב, שהאחרון היה סגירת הנציגות, נועדו "לחסל את הבעיה הפלסטינית". מקורות ברמאללה פירטו ואמרו כי יש קוו מקשר אחד בין צעדי ארה"ב – והוא חיסול אש"ף: העברת השגרירות לירושלים, הצעדים הקטלניים נגד אונר"א. חשוב להבין כי בלי ירושלים ובלי בעיית פליטים – אין אש"ף.

יש לשים לב כי הצעדים של ממשל טראמפ עברו די בשתיקה במדינות כמו סעודיה, מדינות המפרץ, ומצרים. רק ירדן, וזאת בשל הנוכחות הגבוהה של פלסטינים בתוכה והרגישות של הבדווים, שמא בעיית הפליטים תיפתר בסופו של דבר בירדן, השמיעה קולות מחאה, אבל גם היא לא הייתה קולניים מדיי

ברמאללה חושדים כי צעדיה של ארה'ב תואמו עם מדינות ערב הסוניות. מקורות ברמאללה דיווחו לנו כי סעודיה ומצרים התחמקו מבקשת אבו מאזן לבוא למלך סלמאן ולנשיא סיסי כדי לתאם את נאומו באום, והוא נאלץ להסתפק רק בביקורים באירופה. .

תגובת הפלסטינים – המפלגה הדמוקרטית

וכיצד יגיבו הפלסטינים על מהלכי ארה"ב? זומלוט פירט: הפלסטינים יהדקו את קשריהם "עם העם האמריקני המתנגד לממשל הזה" כלומר: המפלגה הדמוקרטית, והדור החדש בקמפוסים, עם מוסדות האום, והטריבונל ים של האג – לא מדינות ערב!

אחת התוצאות הקשות של הסכמי אוסלו הייתה החדירה של אש"ף לארצות הברית וזאת בעזרת ישראלים בעלי כוונות טובות, אבל תמימים. כעת, צריך להיות ברור, כי להיכן שאש"ף נכנס – הוא מייד חותר להוציא את ישראל, וזה כולל את האו"ם ואת ארצות הברית וזאת בניגוד להסכמים עליהם חתם אל מול ישראל.

הפלסטינים מבקשים להפוך את התמיכה בהם לדבק המחבר את כל מתנגדי טראמפ, בארה'ב, באירופה, באום, במדינות האסלאם, ובעולם השלישי. הוא לא מצפה לתמיכה ערבית. אדרבא, מדינות ערב הרואות בטראמפ בעל ברית לא תומכות באסטרטגיה הפלסטינית.