עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר איראני מאיים: הצעד הרביעי של איראן – סוף ההסכם

לאחר שבסוף השבוע איראן החליטה על צעד שלישי של נסיגה מהסכם הגרעין מאיים הבכיר כי תוך חודשיים ההסכם יתמוטט כליל • קמלבנדי: "הגענו לקצה היכולת של הסגת החלקים הטכניים מההסכם למעט פורדו"

ראש הועדה הועדה הפרלמנטרית לתחום השיפוט, אללהייר מלכאהי אמר לסוכנות הידיעות "FNA" כי למדינות אירופה נתנו הזדמנויות רבות ליישם את התחייבותם כלפי איראן וכי הסכם הגרעין יבוטל לחלוטין אם איראן תדרש לצעד רביעי בעוד כחודשיים.

"ברור מהמשא ומתן בין הגורמים האירופאים לאיראן כי בחודשים האחרונים הם לא הצליחו לבצע צעד חיובי כדי לשכנע את איראן שלא לנקוט בצעד השלישי (בהפחתת ההתחייבויות של עסקת הגרעין שלה)", אמר מלכאהי ל- FNA ביום שבת.

מלכאהי כינה את הצעד השלישי שאיראן הכריזה עליו בסוף השבוע – כצעד הגיוני.

היום מבקר בטהראן, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית החדש במטרה להבין את הצעדים שנוקטת איראן. במסיבת עיתונאים עם סגן הנשיא עלי אקבר סאלחי, אמר סגן הנשיא כי "אין יותר כיוון חד צדדי (בהקשר הסכם הגרעין)".

איראן מסיימת את השלבים הטכניים בהסכם

דובר הועדה לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמלבנדי, אמר לסוכנות החדשות "אלעם" כי איראן עומדת לפני סיום כל השלבים הטכניים אליהם היא מחויבת במסגרת הסכם ה –JCPOA. הוא ציין בדבריו כי "מלבד המתקן בפורדו וצריכת דלק, אין שום נושא אחר על הפרק".

"הצד השני מבין סוף סוף את רצינותה של הרפובליקה האיסלאמית, וככזה אנו מצפים מהם להסיר את ספקותיהם ואת חוסר הוודאות שלהם מכיוון שהמסרים שלנו היו ברורים וחזקים. אנו מקווים כי [ההודעות שנשלחו] ישפיעו על הצדדים האחרים, במיוחד על אלה האירופיים, "הוסיף.

קמלבנדי, הדגיש עוד כי בתגובה תחזיר לאחור את צעדיה ברגע שאירופה תמצא את הדרכים המעשיות להגן על הסחר ההדדי מפני סנקציות אמריקאיות.

http://www.iribnews.ir/fa/news/2519493/%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

https://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980616000603

https://en.mehrnews.com/news/149833/Iran-about-to-quit-technical-commitments-if-EU-fails-to-change