עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור סלביני – טוב לישראל

"חזיבאללה הוא ארגון טרור", כך אמר סגן ראש הממשלה האיטלקי ועורר את זעם חברי הקואליציה החצויה שלו במדינה • פיאמה נירנשטיין על הביקור

מתיאו סלביני, שר הפנים האיטלקי וסגן ראש הממשלה, המבקר בישראל מעורר רעש גדול באיטליה וגם כאן בישראל וזאת לאחר שכינה את ארגון החיזבאללה "ארגון טרור".

 

לראיון המלא:

"סליבני לא מחפש חיוכים בביקור בישראל. האמירה שלו נגד החיזבאללה עוררה זעם גדול באיטליה ודבריו מצוטטים בכל מקום", מספרת פיאמה נירנשטיין חוקרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר חברת הפרלמנט האיטלקי.

לדבריה של חרת הפרלמנט לשעבר הטענות בקואליציה נגד סיליבני מדברו על כך שהוא מסכן את החיילים האיטלקים השוהים בלבנון במסגרת כוח יוניפ"יל.

"לא כל מי שאינו ימני הוא פשיסט", מתייחסת נירנשטיין לאמירות בישראל נגד ביקורו של סגן ראש הממשלה בישראל. "הוא לא גזען, הוא איש ימין ואני לא מכירה אמירה פשיסטית וגזענית שלו". לדבריה של נירנשטיין האמירות של סליבני נגד ההגירה הלא חוקי ליבשת אירופה הן חלק מן הדברים שנאמרים כיום בכלל היבשת והם חלק מן הדיונים לאור המשבר "הגדול ביותר שהיה", כך לפי ראשי המדינות השונות.

"מרקל פתחה את הדלתות למהגרים ושילמה על כך מחיר כבד מאוד ומשבר כלכלי גדול. איטליה הנמצאת באמצע היבשת וכשער לפליטים ביקשה את הסיוע של האיחוד על מנת להעביר את הפליטים המכבדים על הכלכלה הלא טובה שלה והם קיבלו תשובה שלילית מן האיחוד. מכאן באה הביקורת על האיחוד ועל המהגרים הלא חוקיים.

נירנשטיין מצטטת משפט שאמר סליבני וערר סערה תקשורתית נוספת: " אירופה והאו"ם צריכים להפסיק לרדוף אחרי ישראל כי עושים את זה כל הזמן,, לדבריה משפט זה מצוטט גם הוא בכל מקום. לסיום דבריה מספרת חברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר כי היא מתפללת ליום בו אירופה תהיה יותר הוגנת כלפי ישראל ביחס שלה והיא מקווה כי הקו של סלביני הוא שיוביל באיטליה וביבשת עצמה.