עבור לתוכן העמוד
Menu

בייקר: "לבדוק האם הח"כים הערבים עברו על הצהרת האמונים שלהם"

אמש נחשף כי חברי הכנסת הערבים פועלים ביחד עם המשלחת של הפלסטינים באו"ם במטרה לגנות את ישראל בעקבות "חוק הלאום"

"על הכנסת לבדוק האם חברי הכנסת הערבים עברו על הצהרת האמונים שלהם או האם יש מקום לפעול משמעתית נגד אותם חברי כנסת הפועלים לגינוי ישראל", כך אומר השגריר בדימוס, אלן בייקר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ.

הדברים באים על רקע פרסום אמש של "החדשות" שהשגריר הפלשתיני ריאד מנסור, בכירים פלסטינים אחרים וחברי כנסת ישראלים, שואפים להעלות את הצעת הגינוי בחודש הבא. עוד דווח כי חברי כנסת מהרשימה המשותפת, עאידה תומא סלימאן ויוסף ג'בארין ביניהם, כבר נפגשו עם בכירים באו"ם, כולל עם תת-מזכ"ל האו"ם אוזמרי דקרלו, והציגו בפניהם את חוק הלאום כחוק שמזכיר את חוקי האפרטהייד.

אולם לדבריו של השגריר לשעבר התקשורת חוטאת לתפקידה ויוצרת פניקה מיותרת בציבור. "גם אם מדינות ערב יביאו החלטה שכדור הארץ מרובע זה יעבור", אומר בייקר ומציין כי הרוב האוטומטי בעצרת הכללית אינו משמעותי כלל בשום החלטה או הצהרה.

שו"ן – בכל הסדר

בייקר נדרש גם לסוגית השו"ן וההסדרה ואמר כי בראיון ב"רדיו דרום" כי לדעתו אין להפריד בין סוגית המו"מ להסדרה לבין סוגיית השבויים והנעדרים והישראלים החיים ברצועת עזה וכי לשני הצדדים ישנם מרכיבים חשובים במו"מ וכך יש לנהוג.