עבור לתוכן העמוד
Menu

ביטול המופע של לורד: אמנים חשופים לאיומים

ביטול המופע של הזמרת לורד הוא לא בהכרח האחרון הקיץ הקרוב

אתמול פורסם כי הזמרת הניו זילנדית, בת ה-21, לורד ביטלה את הופעתה בישראל שהייתה אמורה להתקיים ביוני השנה, בשל לחצים של תנועת ה- BDS .

לראיון המלא באולפן YNET:

חוקר המרכז הירושלמי לחרם תרבותי, אדם שי, התראיין בנושא באולפן YNET ואמר כי "יש בעיתיות בלהניח על הכתפיים של הזרמת הצעירה את כל משקלו של הסכסוך הישראלי –פלסטיני". שי המשיך בדבריו ואמר כי הדיון מתקיים בדפי הפייסבוק אולם איננו חשופים למה שמתרחש מאחורי הקלעים.

לדבריו של חוקר המרכז הירושלמי, האמנים השנים חשופים למכתבי איום קשים, שאף מגיעים לאיומי רצח ולכן, בשל חוסר ההבנה שלהם בנושא מובילה אותם לביטול המופעים.

שי, הסביר בדבריו מהיכן השורשים של החרם התרבותי ולדבריו הרעיון של החרם נולד מתוך האקדמיה והתרבות היא דרך, "אפקטיבית ביותר" להפצת המסר ומשם אל עולם הריאל פוליטיק.
לדבריו של שי, אנו צפויים לביטולים נוספים בזמן הקרוב של הופעות.

מוקדם יותר בראיון לרדיו דרום, הדגיש שי כי בסופו של דבר צריך לזכור כי כל העניין כולו הוא עיסקי, והמטרה העיסקית היא לא פחות חשובה מהחרם עצמו.

לראיון המלא ברדיו גלי ישראל:

אמש צייצה הזמרת בחשבון הטוויטר שלה: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של הודעות ומכתבים והיו לי הרבה שיחות עם אנשים עם תפיסות עולם שונות, ואני חושבת שההחלטה הנכונה כרגע היא לבטל את ההופעה. התגאתי בעצמי על כך שאני אזרחית צעירה המעורה במה שקורה, קראתי הרבה ונחשפתי להרבה דעות לפני שהחלטתי לקבוע את ההופעה בתל אביב – אבל אני לא מאוד מתגאה להודות שקיבלתי החלטה שגויה הפעם. תל אביב, זה היה החלום שלי לבקר את החלק הזה בעולם במשך שנים רבות, ואני מצטערת בכנות על החזרה מהתחייבותי לבוא ולנגן בפניכם. אני מקווה שיום אחד כולנו נרקוד יחד".