עבור לתוכן העמוד
Menu

בולטון: ישראל מדינה לגיטימית וירושלים היא בירתה הלגיטימית

שגריר ארה"ב לשעבר לאו"ם אמר את הדברים בדיון בקונגרס בחודש שעבר

שגריר ארה"ב לשעבר לאו"ם, ג'ון בולטון, הידוע כתומך נלהב במדינת ישראל, העיד בחודש שעבר בפני ועדה של הקונגרס בהשתתפות ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, אודות הסוגיה של הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות לירושלים.

בפתח דבריו אמר בצורה בלתי משתמעת לשתי פנים כי לדעתו העברת השגרירות לירושלים, בירת ישראל היא הצעד הנכון יהיה הגיוני ויישא פרי לממשל האמריקני.
"הדבר יוביל לתועלת לשני הצדדים", אמר השגריר ודחה אתה טענה כי הדבר ישפיע על המשך המו"מ עם הפלסטינים ולא על היחסים עם מדינות ערב אחרות.
לדבריו של השגריר לשעבר, למעשה העברה של השגרירות לירושלים תביא להשפעה חיבויות על התהליך המדיני במזרח התיכון. לדבריו של הבולטון מדובר במעשה שבמשך שנים הפחידו אותנו לגביו, כמו בדברים נוספים בסכסוך המזרח תיכוני, לדבריו של בולטון "עכשיו הוא הזמן לבצע את המהלך".

בולטון, ששירת בשירות מחלקת המדינה זמן רב, והיה אף מועמד לתפקיד מזכיר המדינה של ממשל טראמפ, הדגיש בנאומו כי העברת השגרירות היא צעד הכרחי ויעיל על מנת לשמור על קשר עם גורמי הממשל בישראל וגם לאנשי הסגל הדיפלומטי הגרים בישראל, בדיוק כמו בכל בירה אחרת בכל מדינה אחרת. לדבריו "אין שום סיבה להמתין עוד 70 שנים לצעד הזה".

"אין שום תחליף לקשר בין אישי בין מנהיגים, במיוחד בעיתות משבר", אמר השגריר לשעבר.

הדיפלומט הבכיר התייחס גם לסוגיה של בטיחות השגרירות. לדבריו, מיקומה של השגרירות כיום, ליד הים בתל אביב מהווה סיכון ביטחוני גדול לאנשי הסגל הדיפלומטי של ארה"ב וכי בירושלים יוכלו למצוא מקום שניתן להגן עליו בצורה יותר יעילה ולחסוך בחיי אדם.

"רבים ממשיכים לקבוע כי ישראל היא מדינה לא לגיטימית עם בירה לאל לגיטימית, הגיע הזמן לעמוד נגד זה", אמר והמשיך : "ירושלים לעולם לא תהיה עיר בינלאומית כמו שנקבע בהחלטה 181". נקודה נוספת היא הטענה כי הדבר יוביל ל"שבירת הכלים" במזרח התיכון – בולטון דוחה אותה ואומר כי זה טיעון שלא מחזיק מים במצב הנוכחי.

בסיום דבריו אמר השגריר לשעבר כי "אנחנו שומעים יותר מדי שזה לא הזמן להעביר את השגרירות ' כי מדובר בזמן עדין עכשיו במזרח התיכון'. אני דוחה את הטענה הזו ואומר כי זה הזמן להעביר את השגרירות לעיר הבירה של ישראל".