עבור לתוכן העמוד
Menu

"בוא נעשה את זה כבר"

חבר הקונגרס, ג'ים ג'ורדון, אמר את הדברים בדיון בשבוע שעבר

ג'ימס ג'ורדון (54),  חבר קונגרס מאוהיו (רפובליקני), נאם בשבוע שעבר במסגרת דיון בקונגרס אודות העברת השגרירות של ארה"ב לירושלים מת"א והפציר בנשיא ארה"ב לעשות את המהלך במהרה.

בפתח דבריו שאל חבר הקונגרס את השגריר לשעבר, ג'ון בולטון, תומך ישראל ידוע, כמה מדינות ישנן בעולם. השגריר שנראה מחויכת במקצת לנוכח השאל ענה כי ישנן 193 מדינות. לאחר מכן המשיך חבר הקונגרס לברר לכמה מן המדינות הללו ישנן קשרים עם ארה"ב והשגריר בולטון ענה לו, כ- 188. ג'ורדון המשיך לחתור אל הנקודה אליה ביקש להגיע ושאל את בולטון – האם כל השגריריות של ארה"ב ממוקמות בבירות המדינות הללו. בולטון ענה "כן", , חבר הקונגרס לקח את המושכות וציין כי , רק במדינה אחת השגרירות אינה ממוקמת בבירה וזו – ישראל.

נאומו של חבר הקונגרס המשיך לרתק אתה נוכחים לנוכח חדות דבריו. ג'ורדון , שיבח את נשיא ארה"ב ,דונלד טראמפ, על הבטחת הבחירות שלו להעביר אתה שגרירות ותהה מדוע העניין מתעכב. "הנשיא לא צריך לעשות שום דבר, הקונגרס לא צריך לעשות שום דבר", ציין חבר הקונגרס והמשיך "אז בוא נעשה זאת כבר!", אמר. חבר הקונגרס ציין את העובדה כי כבר ישנה חקיקה בנשוא שעברה ברוב מוחץ בקונגרס בסנאט.

לקראת סיום דבריו אמר חבר הקונגרס כי הוא מבין את החששות הקיימות בנושא וציין במיוחד את עדותו של נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, ד"ר דורי גולד, שנתן סקירה מקיפה בנושאים בפני חברי הקונגרס. "זה מאוד פשוט, זה עניין של חברים. זה עניין של נאמנות. וישראל עומדת מאחורי ארה"ב בכל פעם. לכן אנחנו צריכים כבר לעשות את זה", אמר בסיום דבריו לנוכח מחיאות כפיים רבות באולם.

בשבוע שעבר הוזמן ד"ר דורי גולד, לדיון בנושא העברת השגרירות לירושלים. במהלך עדותו סקר ד"ר גולד את הקשר בין ישראל, העם היודי וירושלים. לשאלת ראש הוועדה, רון דה סנטיס, האם ישנם ישראלים החושבים שאין להעביר את השגרירות לירושלים, ענה ד"ר גולד כי לדעתו האישית יש להעביר את השגרירות.

"מישהו צריך להבין זאת, ירושלים הייתה ותהיה תמיד בירת ישראל. והעברת השגרירות של ארה"ב רק תחזק את העניין הזה ותתן אפשרות להתקדמות מדינית", אמר נשיא המרכז הירושלמי בעדותו.