עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב נגד משה"מ: 15 מיליון דולר למי שיוביל ללכידתו של המפקד האיראני בתימן

משרד האוצר ומשרד המשפטים פרסמו את ההודעה בסוף השבוע • עבדול ראזה שחלאי,פועל מצנעא בירת תימן • מעורב ביון השאר בניסיון ההתנקשות בחיי השגריר הסעודי על אדמת ארה"ב

ממשלת ארה"ב הכריזה ב-5 לדצמבר על פרס כספי בגובה של 15 מיליון דולר על מי שימסור מידע שיוביל לתפיסתו של עבדול ראזה שחלאי, איש משמרות המהפכה של איראן בתימן הפועל מהעיר צנעא. לדברי בריאן הוק מבוקש על פשעי טרור , על מעורבותו בפשעים נגד חיילים אמריקאים ובעלי בריתה וניסיון ההתנקשות בשר החוץ הסעודי ב-2011 , עבדל אל ג'ובאייר ששימש אז כשגריר בארה"ב. ארה"ב האשימה בזמנו גם את קאסם סולימאני בדברים, אולם איראן הכחיש קשר מכל וכל.

לדברי משרד המשפטים היה אחראי על מימון ומתן הנחיות לניסיון ההתנקשות על אדמת ארה"ב ובתכנון פגיעה גם בשגרירות ישראל בוושינגטון. "אם הוא היה מצליח במזימה שלו קרוב ל-200 אזרחים תמימים היו משלמים בחייהם", ציין הוק.

לפי דיווח של ה-FBI שני איראנים, מנסור ערבביאר ועלי גולם-שאקורי , נעצרו ב-11 באוקטובר 2011 בחשד לביצוע המזימה. ערבביאר נעצר לאחר שניסה להיכנס לארה"ב ממקסיקו, והודה באשמה במסגרת עסקת טיעון ונגזרו עליו 25 שנות מאסר. במהלך משפטו דווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט" כי הוא ציין את בן דודו , כ"גנרל גדול" וכמוח העומד מאחורי המזימה. הוא טען כי השתמש בו על מנת לקשור קשר עם סוחר סמים במקסיקו על מנת לרצוח את השגריר הסעודי.

החשוד השני במעורבות בניסיון ההתנקשות, הקולונל עלי קארום שאקורי, סגנו של נעלם.

כמו כן ציינו במשרד המשפטים כי אחראי בין השאר על הברחות נשק מתוחכם למורדים הח'ותים בתימן.

עוד פורסם כי עסק בחימוש מליציות שיעיות שפעלו נגד ארה"ב וקישרו אותו לפיגוע תופת בכרבלא שגרם להריגתם של חמישה חיילים אמריקאים.