עבור לתוכן העמוד
Menu

"ארה"ב חונקת את איראן"

שתי מכליות נפט נפגעו אתמול במתקפת החבלה באיחוד האמירויות, לפי הודעת סעודיה • סגן אלוף (מיל') מיקי סגל, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, לשעבר ראש ענף איראן בחטיבת המחקר של אמ"ן העריך שהדברים הולכים לקראת מסלול התנגשות

"בינתיים האיראנים פרסמו את שמות כל האוניות שכנראה נפגעו במעשה החבלה, כפי שהוגדר. סוכנות הידיעות האיראנית פרסמה את השמות ללא נטילת אחריות אלא רק עם אמירה שהדברים הללו מוכרים לה. למעשה יש כאן הסלמה גדולה מאוד בתוך שלל ההסלמות שחווינו בזמן האחרון".

הם יעזו להחריף את המהלך הצבאי מול ארה"ב?
"מהלך צבאי ישיר הוא מאוד בעייתי עבורם כי זה באמת לא כוחות. לאיראנים יש שלל אמצעים א-סימטריים רבים להתמודד עם האמריקאים. כבר שנים שהאיראנים מתכוננים למערכה שכזו מול ארצות הברית. נחיל ספינות מרוץ, חלקן מאוישות וחלקן לא, יכולות לגרום לנזק רב".

להערכתך לאן זה הולך?
"יש כאן מסלול התנגשות ברור בין איראן לארצות הברית. רוחאני אמר רק שלשום שמה שארצות הברית עושה זה מלחמה מאוד חזקה נגד איראן וחונקת אותה. הדבר הזה רק מחזק את משמרות המהפכה. מסכנים האזרחים האיראנים, מצבם לא טוב. חשוב לציין שזו הפעם הראשונה שאיראן נתקלת במעצמה שמבקשת ממנה מחיר על כל שעשתה בעבר. בתקופת אובמה ויתרו לה רבות, זו פעם ראשונה שהיא ניצבת מול ממשלה שלא מוותרת לה ונראה שזה הולך למסלול התנגשות".

מתוך ראיון ב-103 FM