עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: 3 חוקרים במכון לחקר החלל מצאו את מותם

שרפה מיסתורית פרצה בקומה של המכון • לדברי בכירים לא שמו אליה לב בגלל "אירוע אחר שהתרחש במקום" • הרשת גועשת

שר התקשורת וטכנולוגיית המידע של איראן, מחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי, הודיע ביום ראשון, 3 בפברואר כי שלושה חוקרים במכון המחקר לחלל של איראן נהרגו במהלך שריפה שפרצה במכון בימים האחרונים.

לדברי השר, האירוע התרחש באגף מעבדת התחבורה של מרכז החלל האיראני. השר אמר כי בעת פריצת השריפה, התקיים אירוע אחר במכון החלל, שעקב כך תשומת הלב לא הייתה מופנית אל השריפה עצמה. השר לא מסר פרטים נוספים.

רוחאללה זאמאני, האחראי לביטחון מכון החלל, אישר את האירוע ואמר כי האש פרצה בקומה מינוס אחד של המכון, והוסיף כי לא ניתן להתייחס עדיין בבירור לנסיבות האירוע, אך ייתכן שהאש נבעה משריפה שפרצה באזור המחסן לאשפה בשעה שלידו נעשו עבודות בנייה.

ההסברים של האחראי לביטחון מכון החלל האיראני לא שכנעו את חלק מגולשי האינטרנט באיראן, אשר הביעו לעג על כך שבשעה שמתקיים "אירוע אחר" במכון, "אף אחד לא שם לב לאש שבה נהרגים שלושה חוקרי המכון היוקרתי של המדינה".

יש לציין כי איראן עשתה לפני שבועיים ניסוי לשיגור לוויין "פיאם" עם טיל איראני בשם "סימורג'" אך הטיל נכשל בשלב השלישי ולא קיבל את המהירות הנדרשת, והלוויין צנח לאוקיינוס ההודי.

ראש מכון החלל של איראן, אמר יום לאחר הניסוי הכושל כי נמשכים המאמצים של המכון ושל החוקרים לשיגור לוויינים נוספים בעתיד הקרוב.

אתרים בשפה הפרסית המזוהים עם מתנגדי המשטר האיראני לא הוציאו מכלל האפשרות שהאש במכון החלל, הייתה תוצאה של יד מכוונת.

המשטר האיראני מציין בימים אלה את 40 שנות לשלטון האיסלמי ונפילת 2500 שנה לשלטון המלוכה, וכמעט באופן יומי, בכירים צבאיים של המדינה חושפים עוד "הישג" בתחום צבאי.

https://www.radiofarda.com/a/iran-space-agency-fire-killes-three/29748524.html