עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: שני אנשים הורשעו בריגול לטובת ארה"ב וסעודיה

דובר ביתה משפט הודיע רק כי השניים הורשעו ולא מסר פרטים נוספים • בתוך כך נשפטה אזרחית איראנית בריגול לטובת בריטניה ל-10 שנות מאסר • משבר תרופות בגלל משטר הסנקציות

סוכנות הידיעות הפרסית "פארס" פרסמה אמש כי שני אנשים החשודים בריגול לטובת ארה"ב וסעודיה נשפטו והורשעו בבית המשפט. לא נמסר מה הייתה החלטת בית הדין בנושא.

השתיקה סביב זכריה זביידי

על רקע המתיחות בין ארה"ב ואיראן והמתיחות הגוברת במפרץ הפרסי מסר את ההודעה דובר בתי המשפט באיראן  Gholam Hossein Esmayeeli .

אסמאעלי מסר באותה מסיבת עיתונאים כי אזרחית איראנית נוספת הורשעה בריגול לטובת בריטניה וצפויה להישלח למאסר של 10 שנים זאת לאחר שהודתה בדבר , כך לדבריו. לדברי דובר בתי המשפט, האזרחית האיראנית הינה סטודנטית שחיפשה מגורים ותעסוקה בבריטניה , אולם שמה לא נחשף.

לטענת אסמאעלי, הסטודנטית עברה הכשרה מתאימה מטעם שירות הביטחון הבריטי והצטרפה אל המועצה הבריטית בקונסוליה וניהלה מספר פרויקטים.

הוא הוסיף כי הנאשמת ערכה ביקורים תכופים באיראן תחת שם כינוי ותכננה וניהלה פרויקטים תרבותיים שונים בארץ בהתאם למטרות שהתבקשה מלונדון.

המאבק ב"תכנית המאה": אפשרות לפיוס פנים פלסטיני

"הסטודנטית הייתה במעצר למעלה משנה ללא הודעה פומבית משום שהמקרה היה תחת מבחן ובנוהלי פסיקת בית המשפט", אמר אסמאעלי, והסביר כי היא מואשמת בפעולה נגד הביטחון הפנימי של איראן.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980231000610

 

הסנקציות משפיעות על מצב הרפואה באיראן

נשיא האקדמיה למדעי הרפואה באיראן ושר הבריאות אליזה מרנדי  של איראן, התריע במכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, כי הסנקציות של ארה"ב "השפיעו לרעה על הטיפול הרפואי בחולים באיראן ועל הסיוע הרפואי והבינלאומי לנפגעי השיטפונות במדינה", כך נכתב.

משבר תרופות באיראן // תמונה: סוכנות פארס
משבר תרופות באיראן // תמונה: סוכנות פארס

מרנדי, הזכיר את פניותיו הקודמות למדינות העולם וטען כי "הסנקציות האלה, כפי שהוזכר במכתבים קודמים, הובילו למכשולים רבים במתן כל מיני תרופות וציוד הדרושים לטיפול הרפואי באוכלוסייה האיראנית".

עימות צבאי הוא אינו אופציה מבחינת איראן

גורמים איראנים טענו כי הממשל בארה"ב הפריע למשלוחי אספקה ​​לאזורים האיראניים שנהרסו על ידי שיטפונות חסרי תקדים שנגרמו עקב גשמים כבדים, כך נכתב בסוכנות הידיעות "פארס".

"למרבה הצער, ארגונים בינלאומיים לזכויות האדם שתקו בעקביות נוכח פשעים אלה שבוצעו על ידי משטר ארצות הברית", כתב מרנדי.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980231000908