עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: פיתחנו דוקטרינה ל"התקפות עומק"

מפקד היבשה של משמרות המהפכה הודיע כי האיראנים התאמנו על הדקוטרינה החדשה במהלך תרגיל בדצמבר 2018 • הרמטכ"ל האיראני: תפיסת המיכלית תגובת ארה"ב להפלת המל"ט

מפקד כוחות הקרקע של איראן, הגנרל מוחמד פאקפור, אמר היום (שלישי) כי כוחות משמרות המהפכה פיתחו ותרגלו יכולות חדשות לתקיפה.

"דוקטרינת התקפת העומק" פותחה ותורגלה על ידי כוחות משמרות המהפכה בתרגיל ambar-e Azam 12", כך לפי סוכנות הידיעות "תנסים". התרגיל שהיה תרגיל מלחמה נערך בדרום איראן ולחופי הים בדצמבר 2018.

הגנרל פאקפור, מפקד כוחות היבשה של משמרות המהפכה
הגנרל פאקפור, מפקד כוחות היבשה של משמרות המהפכה

פאקפור הוסיף כי כוחות הקרקע של משמרות המהפכה שיפרו את יכולתם במהלך התרגול וכן את הציוד בוו הם משתמשים על בסיס הדוקטרינה החדשה.

"איראן הפכה למעצמה אזורית, אמר הקצין הבכיר והוסיף כי הפלת המל"ט על ידי איראן היטו את המשוואה לטובת איראן והשפילה את ארה"ב. "היכולות של המל"טים והטילים של כוחות הקרקע של משמרות המהכפה השתפרו בצורה משמעותית בהשוואה לעבר", אמר פאקפור.

הרמטכ"ל האיראני: תפיסת המיכלית – בתגובה להפלת המל"ט

בתוך כך, התייחס במפגש צבאי בטהראן היום (שלישי), גינה רמטכ"ל צבא איראן , האלוף מוחמד חסין באקרי, את בריטניה על עיקוב מכלית הנפט האיראני, "גרייס "1, במים בינלאומיים בטענה של האשמות מזויפות.

לדבריו חיל הים הבריטי השתלט על המיכלית  בתגובה לפעולה "ישירה, שקופה ואמיצה" של הכוחות המזוינים האיראניים להפיל מטוס ריגול אמריקאי שפלש למרחב האווירי של איראן ביוני.

"צעד זה (תפיסת מיכלית הנפט) לא יעבור ללא מענה, ובמידת הצורך, התגובה לצעד מביש כזה תועמד על סדר היום, בזמן ובמקום המתאימים", הדגיש הגנרל.

 

 

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/07/09/2050096/irgc-develops-deep-attack-doctrine

 

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/07/09/2050013/uk-seizure-of-iran-s-oil-tanker-not-to-go-unanswered-top-general