עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן עומדת מאחורי ההתלקחות בגדה

רצף פיגועי הירי על ישראלים מעורר את החשש כי לחמאס חוליות "רדומות" בשטח • איראן מבקשת להעסיק את צה"ל בגזרה נוספת

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, המזרחן, יוני בן מנחם אומר כי ברור לכל כי ישנן מספר חוליות "רדומות" בשטח הפועלות כדי לבצע פיגועים וכי איראן עומדת מאחורי ההכוונה שלהם.

"יש שקט יחסי ביו"ש, אבל הוא מתעתע", אומר בן מנחם. "אנו מקבלים חשיפה לדברים ולהיקף הפעילות של השב"כ רק פעם בשנה כאשר ראש השב"כ מופיע בפני ועדת חו"ב". כזכור בהופעתו השנה של ראש השב"כ, נדב ארגמן, נחשף כי סוכלו למעלה מ-500 פיגועי טרור ו-200 חוליות טרור נתפסו, דבר זה מלמד על היקף הפעילות בשטח של ארגון החמאס וארגונים אחרים המנסים כל הזמן לפגע.

לראיון המלא:

תכנון מראש של דרכי המילוט

"הפיגועים מתוכננים בקפידה רבה – המפגעים לומדים את השטח, מתצפתים עליו, בוחנים דרכי גישה והימלטות ודואגים גם להמשך הפעילות שלהם לאחר הירי, לכן צה"ל מנסה באמצעות מצלמות הפרוסות בגדה , להתחקות אחר הדברים ולהביא ללכידת המפגעים עצמם", אומר בן מנחם.

לדבריו, ארגון ה"חמאס" מנצל את אותם פיגועים כדוגמת הפיגוע בברקן ומהלל ומשבח את המחבל ורואה בו כדוגמה שיש לחקות אותה. הארגון מפרסם סרטונים רבים וקורא לציבור הרחב לשתף פעולה עם אותם מפגעים.

איראן מאחורי ההתלקחות

בן מנחם מעריך כי ארגון החמאס מנסה להבעיר את אזור יהודה ושומרון בהוראת איראן על מנת להעסיק את כוחות צה"ל בגזרה נוספת לגזרות הדרומית והצפונית שם מרוכזת מירב תשומת הלב של הצבא.