עבור לתוכן העמוד
Menu

המתקפה על שדות הנפט: באיראן לחצו על מתקפה נגד בסיס של ארה"ב

רויטרס חושפת פרטים על ההכנות למתקפה על שדות הנפט • עלי שמחאני, דיווח אתמול כי סוכל ניסיון בחסות ההפגנות לפגוע במתקן החשוב כנקמה סעודית על הפגיעה בשדות הנפט

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה פרטים חדשים על ההכנות של איראן לביצוע התקיפה על מתקני הנפט בסעודיה. לפי הדיווח ההכנות האיראניות לתקיפת מתקני הנפט של Aramco החלו בספטמבר האחרון.  התכנון החל 4 חודשים לפני, בפגישה של בכירים בטהראן, בהם גורמים ממשמרות המהפכה, כולל קאסם סולימני, והצבא האיראני. הנושא המרכזי באותה ישיבה: איך להעניש את ארה"ב על כך שנטשה את הסכם הגרעין.  אחת האפשרויות הייתה להפציץ בסיס צבאי אמריקני, ולכיוון הזה לחצו הקיצונים. אבל מה שבסופו של דבר הוריד את האופציה מסדר היום הייתה ההבנה שפעולה כזו תוביל למלחמה. ע"פ גורמים שמעורים בפרטי הפגישה ששוחחו עם רויטרס, המנהיג הרוחני, חמינאי, אישר את המתקפה עם תנאי אחד: שלא ייפגעו חיילים ואזרחים אמריקנים.

ההפגנות באיראן: המשטר מנסה לעכל את המחיר

סוכל ניסיון סעודי לנקמה

באיראן טוענים כי סוכלה תגובת נגד של סעודיה להתקפה האיראנית ב-14 לספטמבר . מזכיר מועצת הביטחון העליונה האדמירל עלי שמחאני, אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי בעת ההתרחשויות האחרונות במדינה, שבאו בעקבות עליית מחירי הדלק, מספר מפגינים ניסו לפגוע במתקני הגז בדרום איראן בעיר Asalouyeh .

לדבריו מדובר בתגובה של סעודיה על ההתקפות על שדות הנפט של ארמקו. "ההתקפה על Asalouyeh תוכננה על ידי האויב", אמר שמחאני.

הוא הוסיף כי "נדמה כי האויב מבקש לנקום את ההתקפה התימנית על המתקנים שלה".

דובר הממשלה, עלי ראבי דיווח לפני זמן לא רב כי היה ניסוין לפוצץ צינור הגז במתקן ולתקוף מתקני תקשורת רגישים במרכז שיראז ובסיסים צבאיים נוספים.

https://www.reuters.com/article/us-saudi-aramco-attacks-iran-special-rep/special-report-time-to-take-out-our-swords-inside-irans-plot-to-attack-saudi-arabia-idUSKBN1XZ16H

https://en.mehrnews.com/news/152643/A-pre-planned-attack-on-Asaluyeh-gas-facility-neutralized