עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן :"נצראללה נאמן למילתו"

איראן מיישרת קו עם החיזבאללה ומהללת את תגובת הארגון לחיסול אנשיו • הדברים עומדים בקנה אחד עם חודש השורעא המתחיל כעת והאמונה על הנכונות להקרבה

מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי (מעל"ל) של איראן עלי שמח'אני, שבח את התקפת טילי הנ"ט של חזבאללה נגד ישראל וקבע, כי בוצעה " כדי להגן על האינטרסים הביטחוניים של לבנון"  ולהתמודד עם "האיומים וחרחורי המלחמה של ישראל, ארצות הברית ובעלי בריתם (ממדינות הערביות הסוניות באזור)". שמח'אני, שבעבר שמש מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, הגדיר את חזבאללה "כח עממי, חד ונחוש" ואמר, בפתחו של חודש האבל של מחרם, כי ההתקפה משקפת היטב את הסיסמא "לעולם לא נושפל".

Iran's Tasnim news agency cartoon's (2th Sep.) The promise of Hezbollah is promise.
Iran's Tasnim news agency cartoon's (2th Sep.)
The promise of Hezbollah is promise.

בחודש זה מציינים השיעים את עשוראא' (10 במחרם, השנה יחול ב9-10- ספטמבר ) – מות של האמאם חסין בקרב כרבלאא' (680), אחד המיתוסים המכוננים של האסלאם השיעי, להקרבה ולנכונות למות קדושים. התקשורת האיראנית ציינה כי "לאחר התוקפנות שבצעה ישראל נגד סוריה ולבנון מזכ"ל חזבאללה נשבע, כי התוקפנות תענה בתוקף והמבצע אחה"צ הוכיח כי הוא נאמן למילתו".

המטרה נותרה בעינה – פרויקט הטילים המדויקים של לבנון

התגובה האיראנית עולה בקנה אחד עם הלך הרוח בקרב חזבאללה, שלמרות הרטוריקה הלוחמנית,  שהיה מעוניין  – משיקולים פנימיים ובינלאומיים –  להגיב  מבלי להוביל להסלמה רחבה. איראן תמשיך הן במאמציה לקדם את פרויקט דיוק הטילים שברשות חזבאללה למרות הקשיים שמציבה (ותציב) ישראל על דרכה והן במאמציה לבסס (לעיתים גם ללא ידיעת צמרת חזבאללה)  תשתית לשיגור מל"טים תוקפים מסוריה ומלבנון לשטח ישראל בדומה להצלחותיה בתימן, שם תוקפים החות'ים את סעודיה באמצעים אלה על בסיס קבוע. אמצעים אלה מהווים חלק מהמאמץ האיראני ליצור מענה א-סימטרי ליכולות הצבאיות העדיפות של ישראל וארצות הברית בים באוויר וביבשה.

[1] https://aawsat.com/home/cartoon/1882391/%D8%A3%D9%85%D8%AC%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D9%8A