עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מתכוננת לעימות מול ארה"ב

על רקע הדיווח על הפיגוע במיכליות במפרץ, ביקור בכירים איראנים בעיראק עולה המתיחות מפרץ • "איראן תחת לחץ הכי גדול מאז מלחמת איראן עירק", אומר סא"ל במיל. מיקי סגל

המתיחות במפרץ: שר האנרגיה הסעודי, חאליד אל-פאליח, אמר הבוקר (שני) כי שתי מכליות נפט נפגעו מ"פעולת החבלה" סמוך לחופי איחוד האמירויות וספגו "נזק משמעותי".

התקשורת האיראנית דיווחה בהרחבה על האירוע, וטוענת כי מדובר בשבע עד עשר מכליות נפט שהותקפו – ורובן נשרפו לחלוטין. בחלק מהדיווחים אף נטען – כפי שאושר הבוקר – כי מדובר באוניות בבעלות סעודית.

 

 

דובר משרד החוץ בטהרן כינה את האירוע באיחוד האמירויות כ"מטריד" וקרא לפתיחת חקירה בעניין. "הפגיעות בספינות סמוך לאיחוד האמירויות בעלות השפעה שלילית על ביטחון התעבורה הימית. יש להיזהר מפני מזימות לערער את היציבות באזור", כך צוטט הדובר ברשת אל-ג'זירה.

סא"ל במיל. מיקי סגל, ראש ענף איראן לשעבר בחטיבת המחקר של אמ"ן וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה אמר בראיון לאתר YNET כי מדובר בהסלמה חמורה באזור המפרץ.

האיום של איראן ודרכי הפעולה האפשריים

לדבריו של סגל למרות שעדיין לא ברור אם מדובר בכוחות איראנים שבצעו את הפיגוע או בכוחות פרוקסי כמו חיזבאללה או חוליות אחרות הפרוסות באזור ברור לכל כי איראן מכינה עצמה לעימות מול ארה"ב ובעלות בריתה בלוחמה א-סימטרית.

סגל מעריך כי אם יתגלו הוכחות כי איראן או מי מטעמה עומדים מאחורי הפיגוע תידרש תגובה של ארה"ב. "איראן נמצאת בלחץ הגדול מאז מלחמת איראן עיראק", אומר סגל.