עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן – מנהיג: שגיתי, אמצעי התקשורת: המנהיג לא שוגה

באיראן כמו באיראן - התקשורת צריכה לשדר עסקים כרגיל

המחלוקות בין ראשי המשטר קיבלו פן חדש של איומים לרצח הנשיא לאחר שעלי ח'אמנהאי, המנהיג העליון אסר על קיום שיחות עם ארה"ב ופתיחה מחדש של דיונים בין טהראן לוושינגטון על הסכם הגרעין. ח'אמנהאי בנאומו מיום 10.8.2018 אמר כי הוא שגה לפני מספר שנים שהסכים לדרישת שר החוץ אז של איראן לקיים שיחות עם אמריקאים. ח'אמנהאי תהה איך ניתן לסמוך על ארה"ב כאשר היא מפרה בעצמה את ההסכם שהממשל הקודם שלה חתם עליו.

אמצעי התקשורת באיראן נאלצו לשנות את המשפטים שהמנהיג מביע בהם חרטה על שגיאתו בנושא השיחות עם אמריקאים, כי ככל הנראה אסור ליצור רושם שהמנהיג העליון שוגה מדי פעם ואף מודה בכך. לאחר שדווקא מספר גורמים שמרנים שנכחו בנאום הביעו תרעומת על העלמת הקטע מדברי המנהיג, לשכת המנהיג פרסמה נוסח מתון יותר מדבריו.

ח'אמנהאי התנגד באותו נאום תקיף לאותם גורמים במשטר הקוראים לסילוקו של ממשלת חסן רוחאני כממשלה כושלת, אך הוא בעצמו מתח ביקורת נוקבת על תפקוד הממשלה וציין כי החלטותיה בתחומי כלכלה, מט"ח ומטבעות זהב (שהבנק המרכזי מחלק בין איראנים בסכומים נמוכים יותר מהשוק) והעובדה שהממשלה "תלתה את גורל כלכלת המדינה בהסכם הגרעין", גרמו לתוהו ובוהו הכלכלי האחרון והעובדה שהריאל האיראני איבד את ערכו באופן מסחרר.