עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מוכנה ליטול סיכונים בעימות עם ישראל

המשמעות העיקרית של שיגור טיל קרקע-קרקע באור יום, כשברור לכוח קודס שבמקום מבקרים מאות מטיילים ישראלים, מצביע בבירור על הנכונות האיראנית לעלות מדרגה

בתגובה לתקיפת מטרות איכות איראניות באזור דמשק, שבוצעה ב-20 בינואר 2019, שיגר כוח קודס של משמרות המהפכה, טיל קרקע-קרקע לטווח בינוני לעבר אזור החרמון. נראה שהשיגור תוכנן זמן רב קודם לכן. הטיל יורט על ידי מערכת כיפת ברזל.

לקריאה נוספת:

איראן מוכנה לקחת הסיכון ולהילחם בישראל

פרויקט מיוחד – 40 שנים להפיכה האסלאמית באיראן

יצויין כי אין זאת הפעם הראשונה שאיראן מגיבה לתקיפה אווירית ישראלית של מטרות איראניות. ב-10 במאי 2018, שיגר כוח קודס יותר מ-30 רקטות מסוג "גראד" ו-"פג'ר". רובם נפלו בשטח סוריה וחלקם יורט על ידי ישראל, ללא שהיו נפגעים. אלא שהפעם שיגר כוח קודס טיל קרקע-קרקע מדויק יותר  לאזור החרמון ולא לפאתי רמת הגולן ובאור יום.

המשמעות העיקרית של שיגור טיל קרקע-קרקע באור יום, כשברור לכוח קודס שבמקום מבקרים מאות מטיילים ישראלים, מצביע בבירור על הנכונות האיראנית לעלות מדרגה ולקחת סיכונים גדולים יותר לתגובה ישראלית חריפה ובכך להביא להידרדרות צבאית מול ישראל.

תקיפת חיל האוויר בסוריה // דו"צ
תקיפת חיל האוויר בסוריה // דו"צ

אם נכונים הדיווחים שחלק ממטרות האיכות שהותקפו על ידי ישראל, היו בסמוך למפקדת כוח קודס באזור דמשק, הרי שבראיית איראן לא ניתן להכיל יותר את התקיפות הישראליות. זאת, בוודאי לאור סיום מדיניות העמימות הישראלית, והנכונות לשאת באחריות ישירה לתקיפות המטרות האיראניות בסוריה.

לפיכך, נראה כי בשלב הזה, אנו עומדים בפני מציאות ביטחונית חדשה בהתמודדות הישראלית עם איראן בסוריה. ביסודה עומד הסיכון, שאיראן באמצעות כוח קודס, תחריף יותר את תגובותיה לתקיפות הישראליות בסוריה. זאת,  תוך נכונות להביא אף לעימות מוגבל עם ישראל.