עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מודה :מפקד במשה"מ נהרג בתקיפה ישראלית בעיראק

ההרוג מהעיר כרמאנשה באיראן, נהרג ב-19 יולי "בתקיפה ישראלית אמריקנית", כך צוטט אתר איראני • בשבוע שעבר חוסל בכיר נוסף במסגרת "תיק הגולן"

מועדון הכתבים הצעירים של רשות השידור של איראן ורשתות חברתיות דיווחו, כי אבו אלפצ'ל סראביאן, מפקד בכח אלקדס במשמרות המהפכה (משה"מ)  האיראניים מהעיר כרמאנשה באיראן, נהרג ב-19 יולי "בתקיפה ישראלית אמריקנית" על מחנה של מיליציית "אלחשד אלשעבי" (הגיוס העממי)  בעיר אמרלי במחוז צלאח אלדין בעיראק[1]. מקורות במיליציה העיראקית הפרו איראנית "אלחשד אלשעבי" ציינו כי הוא נהרג כתוצאה מפיצוץ מאגר דלק מוצק לטילים.

בתמונה נראה סארביאן אוחז ברובה צלפים אוסטרי מסוג  Steyr HS 50 שספקה אוסטריה בשעתו לאיראן. איראן ייצרה על בסיסו – ללא רישיון –  את רובה הצלפים AM-50 Sayyad ואף הצליחה להעביר לחמא"ס ולג'האד האסלאמי מספר לא ידוע של רובים. גם סוריה על פי המדווח מייצרת גרסה של רובה הצלפים בשם Golan S-01[2].

אבו אלפצ'ל סראביאן, מפקד בכח אלקדס במשמרות המהפכה של איראן
אבו אלפצ'ל סראביאן, מפקד בכח אלקדס במשמרות המהפכה של איראן

ההודאה האיראנית, כי מפקד במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה "ישראלית-אמריקנית" על אדמת עיראק עלולה להגביר את המתיחות באזור ומהווה שלב נוסף במערכה שמנהלת ישראל נגד הנוכחות האיראנית בסוריה בכלל ולאורך הגבול עם ישראל בפרט (חיסול משהור זידאן שגוייס על ידי חזאללה והיה אמור לבצע פיגועים לאורך הגבול עם ישראל ברמת הגולן)   ונגד עורף הלוגיסטי שלה בעיראק. בתחילת השבוע דיווחו מספר כלי תקשורת זרים כי מטוסי 35 –F ישראלים תקפו מספר יעדים בשטח עיראק ובהם מחסני טילים בצפון בגדאד ונגד בסיס אשרף (שבעבר שמש את ארגון האופוזיציה המוג'האדין ח'לק). על פי המידע התקיפות כוונו נגד יועצים איראנים ומשלוח טילים בליסטיים[3].

איראן וחמאס סיכמו – חזית מאבק מתואמת נגד ישראל

איראן ו"חזבאללה" ממשיכות להיערך לעימות אפשרי ישראל שיתכן ויפרוץ על רקע הסלמה במשבר בין איראן לבין ארצות הברית ובריטניה. איראן מצידה מנסה לייצר חלופות, יתכן בעיראק, לאחסון הטילים והרקטות וציוד אחר שהיא מעבירה לסוריה, לאו הפגיעות החוזרות ונשנות בהן. עתה, על פי הדיווחים הזרים, גם התשתית שהיא מנסה לייצר בעיראק נפגעת ועדין לא ברור כיצד תגיב איראן לפעילות נגד האינטרסים שלה בעיראק.

 

[1] https://preview.tinyurl.com/YJC19072019

[2] https://tinyurl.com/SnprGolanSyria

[3] https://aawsat.com/english/home/article/1835736/israel-expands-its-targets-against-iran-iraq-syria