עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן יוזמת: החזית המאוחדת נגד ישראל

חמינאי פועל להדק את "טבעת החנק" נגד ישראל

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה מייד לאחר התקיפה האווירית בסוריה כי העלתה את רמת הכוננות ביחידותיה לרמה הגבוהה ביותר כדי להתכונן לאפשרות התקפה ישראלית על רצועת עזה.

מייד לאחר ההודעה הזו אמר אוסאמה חמדאן, האחראי בחמאס על הקשרים עם מדינות ערב, כי במקרה של התקפה ישראלית על לבנון או סוריה, הזרוע הצבאית של חמאס לא תהייה רחוקה מכדי להגיב עליה.
אין זה מפתיע שהזרוע הצבאית של חמאס נזעקת להגן על השלוחות האיראניות בסוריה ובלבנון,היא חלק בלתי נפרד מהמארג הצבאי האיראני במזרח התיכון נגד ישראל.

למרות שב-2011 נותק הקשר בין איראן לחמאס על רקע העמדה של יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל בעניין מלחמת האזרחים בסוריה, המשיכה איראן להעביר באופן קבוע מימון ואמצעי לחימה לזרוע הצבאית של חמאס.

רק לפני כמה חודשים, לאחר הבחירות הפנימיות החליטה ההנהגה החדשה של חמאס בראשות אסמעיל הניה ויחיא סינוואר להתפייס עם איראן והיחסים חזרו לתיקונם ואף התהדקו בין הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס לבין הגנרל קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האיראניים האחראי על הפעילות הצבאית של איראן במדינות ערב ועל הפעלת שלוחותיה.

גורמים בחמאס מסרו כי ההודעה של הזרוע הצבאית הינה איתות לישראל כי חמאס היא חלק בלתי נפרד מהציר של סוריה וחזבאללה וכי אם ישראל תתקוף אותן היא תגיב צבאית מרצועת עזה.
למעשה, נוצר מרובע חדש עם ארבעה קודקודים: איראן,סוריה, חזבאללה וחמאס ברצועת עזה שבמסגרתו חמאס מחוייבת לשמור על האינטרסים של שאר שלושת הקודקודים ולסייע להם באופן צבאי.

עוזר שר החוץ האיראני חוסיין שיח' אלאסלאם גילה בראיון שהעניק לאתר "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס ב-10 בפברואר כי קיימת מגמה אסטרטגית להקים "חזית התנגדות מאוחדת" בין סוריה ללבנון ולרצועת עזה.

"ההכנות להקמת החזית לא פסקו, ישנם צעדים מעשיים להקמת חזית שתימשך מסוריה לרצועת עזה" הסביר שיח' אלאסלאם.
האיראנים אינם חוששים כי ישראל תמהר ותנחית "מכה מקדימה" על כוחותיהם בסוריה או על חזבאללה בלבנון. חוסיין שיח' אלאסלאם אומר כי "ישראל יותר חלשה מכורי העכביש והיא יודעת את הסכנה הטמונה במהלך כזה".

איראן גיבשה את העמדה הזו כלפי ישראל אחרי שתי מלחמות בלבנון ואחרי 3 סבבים של עימותים צבאיים בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.
האסטרטגיה האיראנית היא להקיף את ישראל מכל הכיוונים לפתוח במלחמה נגדה בכמה צירים, מסוריה, לבנון ורצועת עזה.
"המגמה שלנו היא להקים חזית מאוחדת שתהיה לה את היכולת להכאיב לישראל ולא נהסס לתמוך בהתנגדות הפלסטינית" הבהיר חוסיין' שיח' אלאסלאם.
מי שהינו קבלן הביצוע של האסטרטגיה האיראנית הינו הגנרל קאסם סולימאני שהחליט להקים בסוריה את מוצב הפיקוד של החזית החדשה נגד ישראל, עם מאגר גדול של טילים מדוייקים שייוצרו במפעל איראני מיוחד בסוריה.

המערכה נגד ישראל לא תהייה כפי שהיא מתכננת, מסביר בכיר חמאס מוחמד חמדאן, היא תהייה באופן שאנו רוצים כדי שיפתיע את ישראל.
הדימוי הזה של ישראל חלשה יותר מרשת של כורי עכביש איננו חדש. שמענו אותו בעבר בנאומו של מנהיג חזבאללה חסן נצראללה בבינת ג'ביל במהלך חגיגות הניצחון של חזבאללה בשנת 2000 אחרי נסיגת צה"ל מלבנון, האיראנים באמת מאמינים בכך מכיוון שעדיין לא חשו את נחת זרועה של ישראל.
החלום האיראני הוא להשלים את הקפתה של ישראל מכל הכיוונים כדי שבשעת פקודה ישוגרו לעברה עשרות אלפי טילים שיהרסו ויחריבו את עריה ויבריחו את תושביה לחו"ל, כדי לנסות וליעל את האסטרטגיה הזו החלה איראן בבניית מפעלי הסבה של טילי הקרקע-קרקע והרקטות שהיא מייצרת לטילים מדוייקים מאוד כדי להרוס את כל המתקנים החיוניים לישראל בעת מלחמה.

על הרקע הזו יש גם לראות את התיאום הצבאי המתגבר בין הגנרל קאסם סולימאני לבין ראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה, מדובר בקשר ישיר שנועד לטרפד את יוזמת השלום החדשה של הנשיא טראמפ באמצעות חימום הגזרות ומהלכים צבאיים.
לשם כך התמקם גם צאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס במעוז חזבאללה בשכונות א-דאחייה בבירות שבלבנון כדי לעשות את ההכנות הדרושות להקמת תשתית טרור של חמאס גם בדרום לבנון בגיבוי חזבאללה ואיראן.