עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן חשפה גרסה חדשה של וירוס המחשבים Stuxnet

שנים לאחר שנפגעה קשות מהוירוס הקטלני חושף ראש מערך הסייבר האיראני את הדברים • "להגביר את המאמץ הלאומי להילחם  באמצעות הטכנולוגיה ובצורה מדויקת 'בניסיונות האויבים לחדור לאיראן"

ראש ארגון ההגנה הפאסיבית  Passive Defence Organisation  של איראן , ע'לאם רצ'א ג'לאלי אמר בטקס לציון יום השנה להקמת ארגונו כי איראן חשפה ונטרלה גרסה חדשה של וירוס המחשבים Stuxnet לפני שחדר למערכות המחשב שלה.

ג'לאלי אמר כי הארגון בראשו הוא עומד חשף לאחרונה דור חדש של וירוס המחשבים, ש"תוכנן לחדור בצורה פאסיבית למערכות המחשב באיראן. ג'לאלי לא ציין מתי נחשף, לטענתו, הוירוס. הוירוס פגע קשות בתוכנית הגרעין שלה ב-2010 ובעיקר בתוכנית העשרת האורניום באמצעות צנטרפוגות.

ג'לאלי העריך עוד כי בזכות פיתוח יכולה  הצבאית ותכנון מדוקדק של "אסטרטגיית הגנה קוהרנטית"  איראן אינה ניצבת עוד בפני איום צבאי משמעותי ולפיכך הוא הורד אל תחתית סדר העדיפויות שלה.

עם זאת, הוא הדגיש כי הלוחמה הפסיכולוגית באמצעות כלי התקשורת והרשתות החברתיות , לוחמת הסייבר והלוחמה הכלכלית, בעיקר מצד ארצות הברית, המנוהלת נגד איראן מהווה סכנה גדולה הרבה יותר עבורה.

ארגון ההגנה הפסיבית אמון על ניטור וסיכול האיומים הניצבים בפני התשתיות החיוניות של איראן והפחתת פגיעותם לאיומים מבחוץ. לדבריו פעילות הארגון נעשית בתאום בין הממסד הביטחוני-צבאי לבין גופים אזרחיים ופרטיים. הוא הדגיש, כי, בין היתר, ארגונו מסייע לסקטור הצבאי בבניית אתרים לשיגור טילים ומוצבים. הוא הדגיש את הצורך לאחד מאמץ לאומי של כל הגופים באיראן "מול מזימות אוייביה של איראן". בהקשר זה הדגיש ג'לאלי את שיתוף הפעולה עם ח'אתם אלאנבאא', זרוע הבינוי והתשתיות הלאומיות של משמרות המהפכה, ועם משרד הנפט וזרוע הסייבר של איראן בכל הקשור להגנה על תשתיות האנרגיה של איראן.

בהקשר זה קרא מנהיג איראן  בנאום לפני ראשי מערך הסייבר של איראן, להגביר את המאמץ הלאומי להילחם  "באמצעות הטכנולוגיה ובצורה מדויקת 'בניסיונות האויבים לחדור לאיראן".

איראן מנהלת מאז הקמתה מאבק עקבי במה שהיא מכנה "המתקפה התרבותית על המהפכה" האסלאמית תוך הפרה מתמדת של זכויות אדם, מעצר עיתונאים ובלוגרים ופעילי חברה אזרחית. זאת,  בניסיון להגן על המהפכה האסלאמית מפני הפצת תרבות המערב באמצעות תעשיית הבידור , התקשורת והרשתות החברתיות בהם היא רואה את הסכנה העיקרית לשרידותה.

. https://tinyurl.com/tasnim-virus