עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן וחמאס סיכמו – חזית מאבק מתואמת נגד ישראל

בכיר איראני חושף כי ארצו בונה חזית מאבק חדשה נגד ישראל בהשתתפות ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי • ביקורה האחרון של משלחת חמאס בטהרן מיסד ברית אסטרטגית עם איראן - חמאס תגיב באש על כל התקפה צבאית על איראן והיא תקבל ממנה כלי נשק מתקדמים למאבק בישראל

אט אט נחשפים פרטים על ביקורה של משלחת חמאס בטהרן בשבוע שעבר ופגישתה עם המנהיג הרוחני העליון של איראן עלי ח'מינאי ובכירים נוספים בהנהגה האיראנית.

ראש המשלחת, צאלח אלעארורי,סגן יו"ר הלשכה המדינית ואיש הקשר של תנועת חמאס לאיראן ולארגון חזבאללה, הגדיר את הביקור כ"ביקור היסטורי" ואכן, נראה כי בביקור הושגו הבנות חשובות ביותר ברמה האסטרטגית ובתיאום בין חמאס לאיראן נגד ישראל.

אמיר מוסאווי, דיפלומט איראני בכיר ומנהל המרכז למחקרים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים העניק ב-30 ביולי ראיון לעיתון "פלסטין אליום" המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי שבו חשף את מטרת ביקורה האחרון של משלחת חמאס בטהרן.

הוא גילה כי איראן פועלת להקים חזית צבאית נגד ישראל בה יהיו שותפות, עיראק, סוריה, לבנון ורצועת עזה (הכוונה לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי) שאמורות לפעול יחד בכל עימות צבאי עתידי.

הוא ציין כי ביקורה של משלחת חמאס בטהרן קשור ליצירת חזית המאבק החדשה וכי השיחות של המשלחת עם ההנהגה האיראנית היו מוצלחות. לדבריו, מנהיג חמאס אסמעיל הניה שיגר איגרת למנהיג העליון ח'מינאי שבה היה מסר כי ארגון חמאס נכון לכל עימות עם ישראל בתרחיש של מלחמה בין איראן לישראל ולארה"ב.

הוא הוסיף כי איראן מתכוונת לפעול להחזיר את חמאס לזירה הסורית ובכוונתה לשוחח בנושא עם הנהגה הסורית.

מוסאווי טען בראיון כי "החזית המאוחדת" היא שמרתיעה הכי הרבה את ישראל וארה"ב, "לציר ההתנגדות יש קלפים חזקים מאוד ומכאיבים לאויב, יפתח גיהנום על הישות (הציונית)." הוא הדגיש.

דבריו של אמיר מוסאווי מסבירים את ההתקפות האוויריות של ישראל בסוריה ובעיראק על יעדים איראנים ועל מטרות של חזבאללה והמליציה הפרו-איראנית "אלחשד א-שעבי".

ישראל מודעת היטב לתוכניות החדשות של איראן, בהן הצבת טילים מדוייקים במערב עיראק לקראת שיגורם לעבר ישראל ופתיחת חזית חדשה מרמת הגולן הסורית, יש לה מודיעין מדוייק והיא מנסה למנוע את הקמת החזית הזאת נגדה.

גורמים בחמאס ברצועה טוענים כי בין היתר סוכם בביקור בטהרן כי איראן תעביר נשק מתקדם לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי כדי להתמודד ביעילות נגד צה"ל.

לדבריהם מדובר בטילים מדוייקים, טילי נ"ט וטילי כתף נגד מסוקים ואף טכנולוגיה לבניית כטב"מים ממולכדים.

"נאום המפה" של מנהיג חזבאללה חסן נצראללה, לפני שבועיים בערוץ "אלמנאר" שבו הציג על מפה את התוכניות של ארגונו לתקוף ברקטות ובטילים את מרכזי האוכלוסיה בישראל הינו חלק מהמלחמה הפסיכולוגית של איראן לקראת הקמת החזית החדשה נגד ישראל.

אינטרסים הדדיים

 תנועת חמאס, שהפכה  לכוח אזורי שאין לזלזל בו, התחילה להתקרב מחדש לטהרן לאחר חילופי ההנהגה בה ובחירתם של אסמעיל הניה ויחיא סינוואר לראשי התנועה במאי 2017.

ח'אלד משעל, ראש התנועה הקודם, התרחק מאיראן וניתק את הקשר עם המשטר הסורי בעקבות מחלוקת על מלחמת האזרחים בסוריה ב-2012.

הוא התקרב  לקטאר ולטורקיה והעביר את מפקדת חמאס מדמשק לדוחא.

הנהגת תנועת חמאס נמצאת בבידוד בגלל המצור הישראלי הממושך על רצועת עזה, ראשי התנועה אינם יכולים לנסוע באופן חופשי לחו"ל והם תלויים במצרים, מדינות ערב המתונות, מלבד מצרים, מסתייגות ומתרחקות ממנה, כל זה דוחף אותה להתקרב לאיראן שתומכת בה בכסף ובנשק ויש להן אינטרס ואג'נדה משותפת, לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ ולהשמיד את ישראל.

איראן הינה היום הידיד הגדול והקרוב ביותר של תנועת חמאס והיא תומכת בה חומרית, צבאית ומדינית, יש קונסנזוס בהנהגת חמאס בדבר הצורך לפתח את הקשרים עם איראן ולשדרג אותם ככל האפשר.

ביקורה של משלחת חמאס בטהרן ממסד "ברית אסטרטגית חדשה" בין חמאס לאיראן שבמסגרתה התחייבה תנועת חמאס לתקוף את ישראל אם תותקף איראן על ידי ארה"ב או מדינות המערב.

איראן מנסה לחזק את הציר החדש ולפייס בין חמאס לבין המשטר הסורי של בשאר אסד, נכון לעכשיו אין פריצת דרך בנושא, בשאר אסד רוצה התנצלות פומבית מחמאס על בגידתה במשטר הסורי וערבויות כי הדבר לא ישנה.

עם זאת, גורמים בחמאס מעריכים כי הנשיא אסד העלווי זקוק לפיוס עם חמאס מכיוון שמדובר בתנועה אסלאמית סונית ופיוס עמה "ינקה" אותו ממעשי הטבח הנוראיים שעשה בבני עמו הסונים.