עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: ההיגיון הפוליטי והיכולת הטכנולוגית

דובר הסוכנות לאנגירה אטומית של איראן הציג את הדרך בה נוהגת טהראן כלפי אירופה וארה"ב • נמשכת מדיניות "ההליכה על הסף" של איראן

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בארוז כמאלוונדי, אמר אתמול (שלישי) כי איראן תמשי להעשיר את האורניום לרמה של 4.5% והדגיש כי רמת העשרה יכולה לעלות במידה ויהיו התפתחויות פוליטיות.

בכך איראן משחקת לידיה של אירופה, הרואה בהעשרת האורניום לרמה זו, כהמשך ההבנות בהתאם להסכם ה- JCPOA וממשיכה לשמור על מדיניות של איראן של "הליכה על החבל".

בטאון חמאס: כך איראן מסייעת לחמאס

 

"רמת העשרת האורניום באיראן תלויה בשני מרכיבים. היכולת הטכנולוגית והצורך הפוליטי, רמת העשרת האורניום יכולה להשתנות בהתאם לצורך הפוליטי, בדיוק באותה מדיה שנשמר אותו הגיון במסגרת הסכם הגרעין", אמר כמאלוונדי.

עם זאת, ציין כי רמת ההעשרה הנוכחית של איראן עומדת על 4.5%, "ולא תעלה על רמה זו נכון לעת הזו".

בהתייחסו ללוגיקה הטכנית והפוליטית, אמר כמאלוונדי כי איראן זקוקה כיום ל0אוראניום מעושר ברמה של 4.5%, וזאת למרות שהיא מסתפקת במאגרים של אורניום ברמה של 20% שיש ברשותה על מנת להפעיל את קריית המחקר הגרעיני בטהראן. "אבל אם קריית המחקר הגרעינית תזדקק לאורניום ברמה של 20% שלא יסופק לאיראן בעתיד, אנו נייצר אותו בעצמנו".

כמאלוונדי ציין כי ברשותה של איראן מאגר של 300 ק"ג של אורניום, דבר המעמיד את המאגר על הגבול העליון שלו בהתאם להסכם הגרעין.

בראיון לרדיו בשפה הפרסית אמר כמלוונדי כי האמצעים שנקטה איראן כדי לשנות את התחייבויותיה להסכם הגרעיני נועדו לעודד את הצד השני לקיים את הבטחותיו על בסיס ההסכם.

"הצעדים האלה אינם מתוך עקשנות, אלא הם מכוונים לתת הזדמנות לדיפלומטיה כדי שהצד השני יתעורר ויעשה את שלו", אמר.

"אם האירופאים וארצות הברית לא ירצו לעמוד בהתחייבויותיהם, אנחנו גם נעשה נשקול באילו צעדים לנקוט על מנת ליצור איזון על מנת להחזיר את ההתחייבויות של ההסכם" .

 

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980425000904