עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: בדרך אל "הסערה המושלמת"?

ההפגנות באיראן נעשות תכופות יותר ויותר • המשטר לחוץ בגלל הפלת המטוס • שיתוף המודיעין בין ישראל לארה"ב בנושא איראן הוא גבוה ביותר • סא"ל במיל. מיקי סגל מדבר על המצב הנוכחי

ההפגנות שהחלו ביום שבת ברחבי איראן המשיכו גם אתמול וגורמות אי נחת גדול למשטר האייתולות בהתמודדות מול התושבים. גל המחאות שהחל בנובמבר ונגמר ב-1500 הרוגים מוביל לגלים נוספים. לדבריו של סא"ל במיל. מיקי סגל, ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן מדובר ב"מרווחים קטנים יותר ממחאה למחאה" וזה סימן לבאות.

לדבריו של  סגל המפגינים באיראן שואבים עידוד מהדברים של טרמאפ בנושא  וזה תיקון גדול לעם האיראני לאחר התנהלות של אובאמה. לדבריו ייתכן וזה מוביל אותנו אל עבר "הסערה המושלמת".

 

תקרית הפלת המטוס

בעקבות הפלת המטוס האוקריאני וחשיפת התקשורת הבינלאומית כי הופל על ידי טיל, שאלו איראנים רבים ברשתות החברתיות האם גם מטוסים שהתרסקו בטיסות פנימיות (אירוע כמעט שגרתי באיראן) הופלו על ידי טילים והנושא טויח על ידי השלטונות ובהעדר עניין בינלאומי הושתק המחדל. בהקשר זה ובאופן לעגני להודאת המשטר (משה"מ) כי מדובר בטעות אנוש (שהפך להשתאג מוביל ברשתות). כמו כן, כתבו איראנים רבים מדוע לא קרה טעות אנוש כשחזר ח'אמיני לאיראן לפני 41 שנה (ובמשתמע היה "חוסך" את הקמת "המשטר השקרן").

האם ישראל יש לה חלק בחיסול

לדברי סגל, ידוע לכל כי המודיעין של ארה"ב והמודיעין של ישראל משתפים פעולה. ישראל, לנוכח הסכנות העומדות מולה, מתמקצעת מאוד במודיעין נגד איראן בשל הנסיבות. גם לארה"ב יש מודיעין ברמה גבוהה על איראן ועל כוחותיה בשל הרצון לשמור על חייליה במפרץ ובעיראק. "הסיטואציה של הפלת המטוס הביאה את המשטר לסיטואציה מאוד בעייתית והם מבקשים להסיט את האש כלפי ישראל", מסביר סגל.