עבור לתוכן העמוד
Menu

"אין פיקוח על איראן"

את הדברים אמר חוקר המרכז הירושלמי לאיילה חסון ב"רדיו ללא הפסקה"

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר התייחס לסוגיית הארכת ההקלות על איראן עליהן חתם הנשיא טראמפ ביום שישי, בראיון לאיילה חסון ב"רדיו ללא הפסקה".

להאזנה לראיון המלא:

 

לדבריו של קופרווסר ארה"ב החליטה כי היא תיסוג מן ההקלות בהסכם אם לא ישתנו בו דברים מהותיים, בעוד כארבעה חודשים עם הדד ליין החדש לחתימה על הארכת ההקלות. יש לזכור כי הנשיא הכריז כי זו הפעם האחרונה בה הוא חותם על אותן הקלות.

להערכתו של קופרווסר מדינות אירופה "אינן בעלות משקל כפי שהן חושבות שהן" בסוגיה זו מול ארה"ב והוא הבהיר זאת לאירופאים.

טראמפ הבהיר כי הרצון שלו הוא לקדם סנקציות בתחום פיתוח הטילים הבליסטיים, הרחבת הפיקוח הגרעיני על איראן ועל סוגיית זמן ההסכם.

"אין פיקוח על איראן"

"אין פיקוח" אומר קופרווסר וטוען כי האיראנים מנסים להסתיר במקומות שאליהם לא מגיעה סוכנות האטום לפקח, שם ממשיכה ככל הנראה איראן לפתח את הגרעין שלה, רחוק מעין הפקחים. "אני מניח שהאיראנים שומעים על כוונות טרמאפ ונערכים בהתאם", אומר קופרווסר.

הסנקציות אותם מבקשת ארה"ב ליישם, הן סנקציות משניות, מסביר קופרווסר. מדובר בסנקציות אשר מוטלות על חברות אשר יסחרו עם האיראנים. הדבר מעורר חשש גדול מאוד בקרב מדינות אירופה לנוכח הרצון להעלות הילוך בסחר עם הרפובליקה האסלאמית. "זו הסיבה למה המצב הכלכלי באיראן אינו משתפר בין השאר", אומר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר, וזאת משום שמדינות אירופה ממתינות בעצם להחלטתו של טראמפ בנושא.