עבור לתוכן העמוד
Menu

אין אינטרס לנסראללה לפתוח בעימות כעת

נאום מזכ"ל החיזבאללה אתמול עורר מחדש את המתיחות בגבול הצפון ואת סף הרגישות בנוגע לנושא דיוק הטילים של הארגון • קופרווסר על אירופה: "בלחץ פראי" לרצות את איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי האחרון בראיון לערוץ אל-מנאר לרגל יום השנה ה-13 לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. "כמוכם, שמעתי את דברי הרהב של נסראללה, אז שיהיה ברור. אם חיזבאללה יעיז לעשות את השטות ננחית עליו ועל לבנון מכה צבאית מוחצת.

בנאומו אתמול אמר נסראללה כי אם תפרוץ מלחמה, את המחיר תשלמנה ישראל וסעודיה.עוד אמר כי האמריקאים מבינים היטב שאם תתחולל מלחמה, היא לא תישאר בגבולות איראן.

בנאומו סיפק נסראללה כותרת מעניינת נוספת בקשר לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. הוא הכחיש את קיומם של מפעלים לייצור טילים מדויקים בלבנון, ואמר: “גורמים פנו אלינו וביקשו שנהרוס אתרים לייצור טילים מדויקים על אדמת לבנון. עצרתי את הגורמים ואמרתי להם, 'אנחנו ישרים יותר מהאמריקאים. אם אני אומר שאין בלבנון, אז זו בדיוק המציאות'”.

חמאס חושש מהפתעה ישראלית ומכין הפתעות משלו

תא"ל במיל. יוסי קופווסר אומר כי נסראללה אמנם קצת הגזים בדברי הרהב שלו בנושא, אבל היא לא חסרת בסיס לחלוטין. "לנסראללה יש אמנם אלפי טילים המכוונים לעבר ישראל, אבל אין לו אינטרס כעת לעימות מולה", מעריך רח"ט המחקר של אמ"ן לשעבר.

"גם נסראללה יודע כי חלק גדול מן הרקטות שלו אינן מדויקות ועל כך מתנהלת המערכה בצפון כעת", אומר קופרווסר.

המתיחות במפרץ – סיכוי להתלקחות

קופרווסר נדרש להתייחס גם לנושא המתיחות של ארה"ב מול איראן. להערכתו של קופרווסר אם איראן תאבד שליטה על ההסלמה, חלק מן הכלים העומדים לרשותה היא פגיעה בבעלות בריתה של ארה"ב – ישראל. חיזבאללה הוא אחד האמצעים לעשות זאת והיה ויידרש לעשות כך על ידי טהראן , אז האיום של הארגון יהיו רלוונטיים יותר.

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה אמר כי אירופה נמצאת "בלחץ פראי" בסוגית הסנקציות של ארה"ב על איראן והלחץ מצידה של איראן כי אירופה תנסה למצוא פתרון לסוגית הלחץ. "אני לא מכיר חברה אירופאית אחת שתבחר לסחור עם איראן במקום לסחור עם ארה"ב", מסכם קופרווסר.