עבור לתוכן העמוד
Menu

תמונות לווין ראשונות מעקרבה; חיזבאללה מאיים

את הדברים אמר מפקד משמרות המהפכה לשעבר • חיזבאללה מאשר - 3 הרוגים • בדאחייה התרסקו שני רחפנים

שתי זירות התפתחו מאז שעות הלילה המאוחרות של יום שבת. האחת, החזית הסורית-איראנית: ישראל הודתה כי ביצעה מתקפת מנע ליד דמשק של כוח תוקף איראני של "כח אל קודס" המצויד ברחפנים. השנייה וכמעט במקביל דיווח של חיזבאללה כי שני רחפנים הופלו באזור הדאחייה. היום צפוי לנאום מזכ"ל החיזבאללה בשעה 17:00.

דובר צה"ל, רונן מנליס, התיייחס לדברים בצהרים ואמר כי מתווה הפיגוע שתוכנן, כלל הטסה של מספר רחפנים שנושאים חומר נפץ של כמה קילוגרמים כל אחד, לעבר מטרות ישראליות בצפון ישראל.

המל"טים בזירת תימן

״מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם״, הסביר דובר צה״ל.

״הציוד של החוליה נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק יחד עם מספר פעילים איראניים שמביאים אותו ומתאספים בכפר עקרבהאל מתחם מגודר עם ש.ג – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס״, אומר דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס. ״זה מבנה בבעלותם, מבנה שבו מתגוררים הפעילים. שם תוכננו הפיגוע ושאר הפעילות. בנוסף, יש במקום גם מחסן בו מחזיקים את המטענים״ – כל זה, בתוך כפר אזרחי בסוריה.

״אנחנו מזהים חוליה של ארבעה מפעילים, מאתרים אותם באזור ערנה – בחזית רמת הגולן הסורית. אנחנו מזהים אותם בניסיון לממש את הפיגוע או חלק ממנו״.

זהו מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה – אנחנו מוצאים נ״צ של מחסן בבית, חוליה ספציפית ולמעשה מצליחים לשבש את היכולת לממש את הפיגוע ביום חמישי.

״אמש, מתקבלת החלטה לתקוף מתוך הבנה שהמודיעין שלנו מבוסס ויציב וישנה הבנה שהפיגוע היה אמור להתקיים בשעות שאחרי התקיפה״, הוא מסביר.

״למעשה יש פעילות של כוח קודס על אדמת סוריה – סוריה מאפשרת את הפעילות הזאת משטחה ומעלימה עין, אנחנו אפילו מזהים תיאום ושיתוף מידע של כוח קודס״, ממשיך דובר צה״ל.

״אנחנו במקביל ממשיכים בהיערכות למגוון תרחישים – התקפיים והגנתיים. אנחנו גם בקשר עם ראשי הרשויות בצפון – ואין הנחיות מיוחדות לתושבים״, מסיים דובר צה״ל.

״הלילה סיכל צה״ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל״, אמר ראש אמ״ן, אלוף תמיר הימן. ״שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס .

במקביל באיראן הגיב לראשונה בכיר במשטר, מוחסן רזאיי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה, ואמר כי לאירועים האחרונים ואמר כי "מגני סוריה ועיראק יגיבו בקרוב למשטר הציוני".

מוחסן רזאיי בתגובה איראנית ראשונה לאירועים בסוריה ולהרג פעילי חיזבאללה
מוחסן רזאיי בתגובה איראנית ראשונה לאירועים בסוריה ולהרג פעילי חיזבאללה

הוא אמר כי "לישראל ואמריקה אין יכולת לפגוע בעמדות של איראן". בדבריו ציין כי  "מוקדי הייעוץ של איראן בסוריה לא נפגעו". לדבריו, "ישראל משקרת שטוענת כי פגעה אמש במטרות איראניות".

סוכנות הידיעות רויטרס מאשרת כי בתקיפה הישראלית ליד דמשק נהרגו לפחות שלושה בני אדם. שניים מהם בעלי אזרחות לבנונית ואחד איראנית.

ה-Aurora Intel מפרסים את תמונות לווין הראשונות מערקבה. במקום נראה בניין שעמד על טילו ולאחר מכן הושמד. זה ככל הנראה האתר אותו הפציצה ישראל ב-24 באוגוסט.

 

במקביל בלבנון נערכו הלוויות לשניי מן ההרוגים. חסן יוסוף זביב, יאסר דאהר, תושב בלידה ליד הגבול הסורי הובאו לקבורה.

 

שמו של השלישי עדיין לא פורסם. לפי דיווחים שונים ישנם עוד הרוגים מהפצצת חי"א.

בתוך כך מאיימים בחיזבאללה כי התגובה של הארגון תבוא עוד היום לפני השעה 17:00 לפני נאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה.

2 רחפנים התרסקו בדאחייה

ארגון הטרור חיזבאללה אישר הבוקר (ראשון) כי שני רחפנים התרסקו ברובע הדאחייה בביירות בירת לבנון במקביל לתקיפה הישראלית באזור דמשק. לדברי אחד מדוברי הארגון, מוחמד עפיף, הרחפן הראשון נפל מבלי לגרום נזק, בעוד הרחפן השני היה ממולכד. לדבריו, הרחפן התפוצץ וגרם לנזק כבד במבנה השייך לכלי תקשורת המזוהה עם הארגון.

עפיף הוסיף כי הרחפן שלא התפוצץ נמצא בידי הארגון, ואנשיו חוקרים את הרקע להפעלתו.

אחד הרחפנים שהתרסקו בלבנון
אחד הרחפנים שהתרסקו בלבנון

 

איש הארגון ציין עוד כי "חיזבאללה ימסור תגובה חריפה בנושא במהלך נאום שיישא המזכ"ל חסן נסראללה אחר הצהריים".

עפיף סיפר כי כלי הטיס התרסקו מבלי שחיזבאללה ירה לעברם. הוא ציין כי הרחפן השני נשלח על ידי ישראל לצורך חיפושים אחרי הרחפן הראשון שהתרסק כאמור על גג מבנה אחד ממרכזי התקשורת של ארגונו. לדבריו, הרחפן השני התפוצץ באוויר 45 דקות אחרי התרסקות הרחפן הראשון. "לא הפלנו ולא פוצצנו אף רחפן", אמר עפיף ל-AP.

הצבא הלבנוני סגר את המרחב באזור הדאחייה ובישראל טוענים כי הרחפנים הינם של האיראנים.

פורסם לראשונה בשעה 13:00