עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע

סיכום ידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע: גורמים רשמיים בארה"ב מאשרים השבוע כי למעלה מ-10 מיליארד דולר, בשטרות ובזהב, הועברו עד כה לאיראן, בעקבות הסכם הגרעין. אד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, אמר כי "העברת הכסף למדינה המובילה בתמיכה בטרור בעולם הינה מעשה מסוכן באופן יוצא דופן". (וול-סטריט ג'ורנל) הרמטכ"ל הירדני, מחמוד […]

סיכום ידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע:

  • גורמים רשמיים בארה"ב מאשרים השבוע כי למעלה מ-10 מיליארד דולר, בשטרות ובזהב, הועברו עד כה לאיראן, בעקבות הסכם הגרעין. אד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, אמר כי "העברת הכסף למדינה המובילה בתמיכה בטרור בעולם הינה מעשה מסוכן באופן יוצא דופן". (וול-סטריט ג'ורנל)

  • הרמטכ"ל הירדני, מחמוד פריחאת, מזהיר: "ללוחמי דאע"ש בגולן טנקים, טילי נ"מ וציוד צבאי רב". הרמטכ"ל הזהיר בראיון ל-BBC בערבית, כי לוחמי דאע"ש מוצבים כקילומטר בלבד מהגבול, וכי ביכולתם לפגוע בעמדו ובמוצבים ישראלים.

  • ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, טוני אבוט טוען כי על אוסטרליה להפסיק את תמיכתה ברשות הפלסטינית, המגיעה לכדי 40$ מיליון דולרים אמריקנים בשנה. אבוט אומר כי הסיוע צריך להיפסק כל עוד הרשות ממשיכה לשלם פנסיה למחבלים ובני משפחתם. אופציה נוספת שהעלה, להפגנת תמיכת אוסטרליה בישראל, היא להצטרף מהלך של ממשל טראמפ ולהעביר את שגרירותה לירושלים.(spectator.co.uk)

  • ראשי ארגונים יהודיים בארה"ב מוחים נחרצת נגד קיום ועידת השלום המתוכננת בפאריז, צרפת, ב-15 לחודש. מנהיגי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב קראו לצרפתים לבטל או לדחות את האירוע ה"בלתי מתקבל על הדעת, המזיק ומתוזמן בצורה גרועה". הארגונים הוסיפו כי אין זה הזמן לעוד פורום דמה חד-צדדי, בו, כרגיל, החלטות נגד ישראל הן התוצאה הסבירה ביותר. (ג'רוזלם פוסט)

  • התמיכה הפיננסית של גורמים זרים ברשות הפלסטינית עומדת על כחמישים אחוזים ביחס לתחזיות, טוען ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה "ציפינו לקבל 1.2 מיליארד דולר, בפועל קיבלנו רק 640 מיליון עד כה". בדרך כלל, ערבב הסעודית מעבירה כ-20 מיליון $ בחודש, אולם תמיכה זו פסקה בחודש אפריל האחרון. האיחוד האירופי וארה"ב גם צמצמו תמיכה תקציבית ישירה, והעדיפו לממן תכניות פיתוח המתמקדות באזורים ספציפיים. (עיתון "אל-קודס")

  • שר הפנים הצ'כי מילאן חובנץ הודיע כי הוא מתכוון להעביר תיקון לחוקה הצ'כית שיאפשר לאזרחים נושאי נשק לירות במחבלים מבלי לעמוד לדין לאחר מכן. החוק הצ'כי קבע השבוע כי נושא נשק יוכל להשתמש בו "לצרכי הגנה עצמית, על חייו או רכושו, ובלבד שהשימוש בו הולם את הסכנה הנשקפת" כלשון החוק. לדברי חובנץ, יש צורך להרחיב את החוק כך שיאפשר לנושאי נשק להשתמש בו גם "לצרכי הגנה על המולדת", ובכך להעניק חסינות למי שיפגע במחבל המנסה לבצע פיגוע. (nrg.co.il)

  • על פי חוקרי חברת ClearSky הישראלית האיראנים ממשיכים לנסות ולחדור לארגונים רבים בישראל באמצעות ניסיונות להחדרת נוזקה, פריצה לחשבונות מייל ושימוש בחשבונות אלה – לצורך בניית אמון של המותקף והדבקתו בנוזקה. החוקרים הוסיפו כי האיראנים שכללו בשנה החולפת את יכולות התקיפה שלהם וכי החוקרים מאמינים שהפעילות האיראנית תגבר ב-2017. (pc.co.il)

  • וואהיד עבדאללה אל-בוראש, שעבד כמהנדס של האו"ם ברצועת עזה, נידון לשבעה חודשי מאסר, לאחר שהגיע לעסקת טיעון עם בית המשפט, לאחר שהואשם שמעל בתפקידו וסייע לחמאס בבניית "נמל השייטת" בעזה. (ג'רוזלם פוסט)