עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע ישראל לא הוזמנה לוועידה על עתידה של סוריה, שתתקיים בקזחסטן, ב -23 בינואר, אך היא מוודאת כי נוכחותה תורגש דרך כל הערוצים האפשריים. ישראל העביר את המסר כי לא ניתן להגיע להסכם, במיוחד בכל הנוגע לרמת הגולן, מבלי לקחת את האינטרס הישראלי בחשבון. (א-שרק אל-אווסט-UK) בעזה ממשיכה המחאה […]

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע

  • ישראל לא הוזמנה לוועידה על עתידה של סוריה, שתתקיים בקזחסטן, ב -23 בינואר, אך היא מוודאת כי נוכחותה תורגש דרך כל הערוצים האפשריים. ישראל העביר את המסר כי לא ניתן להגיע להסכם, במיוחד בכל הנוגע לרמת הגולן, מבלי לקחת את האינטרס הישראלי בחשבון. (א-שרק אל-אווסט-UK)

  • בעזה ממשיכה המחאה העממית על הפסקות חשמל. בהפגנה נדירה של התרסה נגד רשויות חמאס, 10,000 אנשים יצאו לרחובות בג'באליה, וקראו סיסמאות נגד אסמאעיל הניה, מנהיג חמאס בעזה, כמו גם נגד מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית. מחוץ חברת החשמל, מפגינים יידו אבנים והבעירו צמיגים כשמשטרת חמאס ירתה באוויר כדי לפזר את ההמון. (ניו יורק טיימס)

  • ביהמ"ש המחוזי בוושינגטון פסק כי אירן וסוריה חייבות לשלם

    178.5 מילון דולר פיצויים למשפחת התינוקת חיה זיסל בראון, לה אזרחות ישראלית-אמריקנית, שנרצחה בפיגוע דריסה שביצע פעיל חמאס, בחודש אוקטובר 2014, בירושלים. (JTA)

  • ישראל והרשות הפלסטינית חתמו על הסכם לחידוש הפעילות של ועדת המים המשותפת, במטרה לשפר ולחדש את תשתית המים בגדה המערבית. הוועדה לא נפגשה באופן קבוע במשך שש שנים. ההסכם יאפשר הנחת צנרת חדשה מים וביוב במהירות וביעילות. רס"ן. אלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה של ישראל בשטחים אמר, "החתימה על הסכם מים זה מוכיח שזה אפשרי להגיע להבנות והסכמות כשנדון בעיות מהותית, בצורה בילטרלית". (Ynet)

  • נציגי פתח, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופלגים נוספים הודיעו על הסכמתם לפנות לאבו מאזן בימים הקרובים במטרה להתחיל בדיונים להרכבת הממשלה. בין המטרות המשותפות: מדינה פלסטינית בגבולות '67 שבירתה ירושלים המזרחית, הסרת המצור על עזה ופירוק ההתנחלויות. (וואלה)

  • עבדול-גדיר משריפוב, המחבל החשוד בביצוע פיגוע הירי בליל השנה האזרחית באיסטנבול, במהלכו נרצחו 39 בני אדם ונפצעו עשרות, אותר ונעצר בפרבריה של איסטנבול, לאחר מצוד שנמשך 17 יום. משריפוב, אזרח אוזביקסטן, נעצר בבית חברו, שמוצאו בקירגיזסטן, בשכונת אסניורט בעיר. (כל הזמן)

  • מאות שוטרים ולוחמי מג"ב פעלו במחנה הפליטים שועפאט במסגרת "מבצע 700", מבצע אכיפה משטרתי בו בוצעו חיפושים ממוקדים לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. 9 חשודים נעצרו בחשד לעבירות של השתתפות בהפרות סדר, טרור עממי, ופלילי. בנוסף אותרו אמצעי לחימה בלתי חוקיים בהם אקדח אויר, סכינים, אלות, אמצעי תקיפה, שכפ"צ אזרחי, מנורה כחולה של רכבי חירום.(רדיו קול חי)

  • סטודנטים ערבים התפרצו לדבריהם של גולים סורים, שהשתתפו בכנס באוניברסיטה העברית קראו להם "בוגדים" והוסיפו כי "הגולן כבוש" אחד הסורים הגיב: "תתביישו, אתם חיים בגן עדן לעומת הסורים". (Ynet)

  • גרמניה דחתה השבוע את ניסיונן המשותף של 16 מדינות הרפובליקה להוציא אל מחוץ לחוק את המפלגה הנאציונל-דמוקרטית, הארגון הוותיק ביותר של הימין הקיצוני. בית המשפט קבע כי המפלגה אינה מהווה סכנה לדמוקרטיה – זאת למרות שעקרונותיה עומדים בניגוד לחוקה הגרמנית. המשפט הדרמטי הוכרע לאחר שנים של התדיינויות ובזמנים לא פשוטים שעוברים על גרמניה. (NRG)

  • משרד ההגנה במוסקבה הודיע כי חילות האוויר של רוסיה וטורקיה הפציצו עמדות של דאעש באזור חאלב, במקביל להמשך המגעים לשיחות שלום בקזחסטן. איראן מערימה קשיים ומסרבת לאפשר לנציגים אמריקנים להשתתף בשיחות. (וואלה)