עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 23

והשבוע: אלופים בעד הפעלת לחץ על הרשות, איראן מאשימה את ארה"ב בנסיון למהפכה, "מלחמת ריגול" טורקית, ספרד מעבירה כספים לטרור ומטרת הטיל Qiam הייתה... מגן דוד.

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • קצינים בכירים מצדדים במחקר המרכז הירושלמי וקובעים: "לחץ על הרשות הפלסטינית הוא המפתח לסיום תשלומי הטרור". החתומים על המכתב הפתוח בנושא כוללים את משה יעלון, עמוס ידלין, עוזי דיין, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ יעקב פרי, ח"כ איל בן ראובן, עוזי ארד, יעקב אבן, גרשון הכהן, יעקב לפידות, דן ביטון, דובי יונג, עודד טירה, אפרים לאור ויוסי קופרווסר. (המרכז הירושלמי)

  • ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), החלה השבוע (רביעי) בדיוני ההכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור, שהגיש ח"כ אלעזר שטרן. (כאן ב')

  • מתנגדים למל"טים התקפיים: עסקת הענק עם גרמניה בסכנה התעשייה האווירית בישראל זכתה במכרז ענק לאספקת מל"טים מסוג "איתן" ("הרון TP") לחיל האוויר הגרמני, בשווי של 652 מיליון דולר. עם זאת, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מאיימת להתנגד לעסקה בפרלמנט הגרמני, ולהפיל אותה. שרת ההגנה הגרמנית: "זו הפקרה של חיילינו". (Ynet)

  • דנון למועצת הביטחון: "איראן ערכה ניסוי בטיל, והמטרה – מגן דוד". השגריר הישראלי הציג בפני האו"ם צילומי לוויין המראים שאיראן השתמשה במגן דוד שנצבע על הקרקע כמטרה לניסוי טיל בליסטי לטווח בינוני מסוג "Qiam" בדצמבר האחרון. "מועצת הביטחון צריכה לפעול באופן מיידי נגד מפגן השנאה הזה". (וואלה!)

  • איראן מאשימה: "ארצות הברית מבקשת לחולל הפיכה במדינה". השגריר האיראני באו"ם האשים את רקס טילסרון מזכיר ההגנה במזימה להביא להחלפת השלטון בשל אזהרות הממשל לחדול מחתירה לפיתוח נשק גרעיני. (כל הזמן)

  • ניקי היילי: "נטיל וטו על כל מינוי פלסטיני באו"ם" שגרירת ארצות הברית באו"ם אמרה כי כל עוד פלסטין אינה מוכרת כמדינה על ידי הממשל האמריקאי, היא תחסום כל מינוי של פלסטיני למוסדות האו"ם. היילי גם מתחה ביקורת על יוניפי"ל: "מעלים עין מפעילות חיזבאללה בצפון". (Washington Time)

  • משלת ספרד מעבירה מדי שנה, במישרין ובעקיפין, מיליוני יורו לארגונים המקדמים פעילות אנטי-ישראלית, כך חושף דו"ח של מכון המחקר NGO Monitor בשיתוף עם ארגון ACOM. הדו"ח, שהוצג השבוע (רביעי) על ידי יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד בדיון מיוחד בפרלמנט הספרדי, מראה כיצד כסף ספרדי רב עובר לארגונים שמסיתים לשנאה ומאדירים אלימות וטרור כלפי ישראל. (NRG)

  • שירותי הביון הטורקיים מגבירים את פעילותם נגד ״גורמים עוינים״ לממשלה באנקרה על אדמתה של גרמניה, ומנהלים – בין היתר, מעקב אחר פוליטיקאים גרמניים, ביניהם חברי בונדסטאג גרמניים. היומון הגרמני ״די וולט״ מדווח כי נציגי שיכרות הביטחון הגרמני קיימו באחרונה סדרת מפגשים עם חברי פרלמנט העוסקים בסוגיות ביטחון, חוץ ופנים ועדכנו אותם שהם נמצאים תחת מעקב של השירותים הטורקיים ועלולים למצוא את עצמם ב״מצבי סיכון״. (ישראל היום)

  • שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש השבוע (שלישי) עם שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, בשולי ועידת הביטחון של מינכן, כדי לדון ב"אסטרטגיה האזורית ובשיתוף הפעולה המתמשך בין סוכנויות הביטחון הישראליות והאמריקניות". (Times of Israel)

  • המינהל האזרחי פועל נגד מפגעים סביבתיים בשטחי B שבריבונות פלסטינית. על פי גורם ביטחוני, המפגעים הסבו נזק כבד "גם להתנחלויות" כך שלא נותרה ברירה לפעול נגדם. לדבריו, הרשות הפלסטינית, שאמונה על אכיפה אזרחית באזורים אלה, נמנעת מלעמוד בהתחייבויותיה. (הארץ)