עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 22

הידיעות שאולי פספסתם: הלחץ לקידום מו"מ ישראלי-פלסטיני גובר, סרט נגד אנטישמיות "חיובי מידי" כלפי ישראל, חילופי תפקידים בסעודיה ומטוס רוסי היה במרחק 2 מטר בלבד מאסון

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • אם המחבל משער שכם נעצרה בחשד להסתה, לאחר שהביעה תמיכה בבנה. זינב ענכוטש, אמו של עאדל שביצע את הפיגוע שבו נהרגה לוחמת מג"ב הדס מלכא, שיבחה את המעשה בריאיון לתקשורת הישראלית – ונעצרה בפשיטה על הכפר דיר אבו משעל. תושב עיסאוויה נעצר בחשד שהסיע את המחבלים וידע על כוונותיהם. (וואלה!)

  • שליחו של טראמפ ביקר בבית משפחת הדס מלכא: "אלימות בלתי נסבלת". ג'ייסון גרינבלט ערך ביקור תנחומים בבית משפחת לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בירושלים ביום שישי. "תקריות כאלה מדגישות מדוע זה חיוני להבין את חזונו של הנשיא טראמפ למזרח תיכון חף מאיומי טרור וקיצוניות", מסר בהודעה. (וואלה!)

  • כחלון: יש לחץ של הממשל האמריקאי על ישראל לקדם הסכם עם הפלסטינים. ביום שלישי, יום לפני הגעת ג'ראד קושנר לשיחות בירושלים וברמאללה, אמר שר האוצר כי "כולם מבינים שבסוף יהיו שתי מדינות". הוא סייג והוסיף כי משיחות שקיים עם הפלסטינים התרשם כי הם "לא בשלים להסכם מדיני".(הארץ)

  • למרות שאת הנעשה אין כבר להשיב, גוגל שבבעלותה גם רשת הווידאו הפופולרית יוטיוב תנסה למנוע מקרי טרור נוספים שיכולים להתפתח דרכה, על ידי תכנית חדשה שפיתחה. זאת לאחר שנטען כי סרטוני תמיכת טרור שפורסמו ביוטיוב הזינו את את פיגועי הטרור האחרונים שהתרחשו באירופה. התכנית החדשה צפויה להילחם בטרור, על ידי שליטה מלאה בתכני הטרור שיפורסמו אצלה, כשהמסר המרכזי הוא שאין מקום לתכנים מסוג זה בשירותים שלה (Financial Times)

  • הסרט על האנטישמיות שמסעיר את גרמניה: "יותר מדי פרו-ישראלי". כבר כמה שבועות מסרבות רשתות טלוויזיה גרמניות לשדר סרט שהן עצמן מימנו, המשווה בין האנטישמיות הישנה באירופה – לבין שנאת ישראל המודרנית. הסיבה הרשמית היא טענה להתמקדות יתר במזרח התיכון, אך רבים סבורים כי הבעיה היא שהסרט נוטה מדי לכיוון עמדותיה של ישראל, ומציג את הפלסטינים כשונאי יהודים. (Nana10)

  • הפלסטינים טוענים: 'נתבקשנו להכין רשימה של 12 נקודות קריטיות למו"מ'. על פי דיווחים, האמריקאים ביקשו זאת כדי להתמקד בנושאים הגדולים בסכסוך, כמו ירושלים והפליטים. נתניהו בשיחתו עם קושנר: "הזדמנות לפעול למען המטרות המשותפות שלנו". (רויטרס)

  • "ארה"ב ורוסיה סיכמו על אזור חיץ בסוריה להרחקת איראן מגבול ירדן". לפי דיווחים, ההסכם יביא להקמת רצועת ביטחון בעומק 30 ק"מ, שאליה יוכלו להיכנס רק כוחות סוריים סמליים. המשטר והמורדים גם התחייבו להפסקת אש באזור העיר דרעא הסמוכה לגבול – אך בשטח הלחימה נמשכת. (א-שרק אל-אווסט)

  • מלך סעודיה, סלמאן עבד אל-עזיזי, הפתיע את הממלכה והעולם הערבי כולו כשהודיע השבוע (רביעי) בצו חריג כי הוא מדיח את יורש העצר, אחיינו, מוחמד בן נאיף, מתפקידיו כיורש העצר הראשון ושר הפנים, וממנה את בנו מוחמד בן סלמאן (31), שמשמש כשר ההגנה הסעודי, לתפקיד יורש העצר במקומו. את ההחלטה קיבל המלך, בן נאיף הודח למעשה בבושת פנים, כאשר הנסיך עבד אל-עזיז בן סעודי מונה לשר הפנים במקומו, למרות גילו הצעיר במיוחד דבר שנחשב בחברה הסעודית כהפתעה של ממש. (Ynet)

  • הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, נשא דברים בכנס הרצליה השבוע (שלישי). בין היתר, חזר הרמטכ"ל על כך שחיזבאללה הוא האיום העיקרי בזירה הקרובה והוא בונה יכולת של עשרות אלפי רקטות במרחב אזרחי נגד ישראל: "חיזבאללה הוא האיום המרכזי נגד ישראל. הוא מקבל נשק מתקדם מתחת לאפם של הרוסים. הארגון מפר את החלטת 1701. אנחנו מכירים את הפריסה של חיזבאללה טוב מאד. הוא פרוס ב-240 עיירות. כמעט כל בית 3-4 מכיל כוח של חיזבאללה. אלפי איתורי תת קרקע. עשרות אלפי רקטות. אלו הפרות של החלטת האו"ם". (IsraelDefense)

  • מטוס רוסי חלף במרחק של 2 מטרים בלבד מכלי טיס אמריקאי. מאז תחילת החודש אירעו עשרות תקריות כאלה באזור הים הבלטי, בין מטוסים של שתי המעצמות, אולם הפעם נחשבה התקרית "מסוכנת". לטענת ארה"ב, הטייס הרוסי התנהג באופן "פרובוקטיבי". (NRG)

  • דאעש פוצץ את המסגד במוסול, שבעיראק, בו הוכרזה "המדינה האסלאמית". ימים בודדים לאחר שצבא עיראק החל בהסתערות על העיר העתיקה, דווח כי מסגד א-נורי ההיסטורי פוצץ על ידי לוחמי הארגון, ככל הנראה כשכוחות הצבא היו במרחק עשרות מטרים. ראש ממשלת עיראק: "דאעש מודה בתבוסה". (וואלה!)