עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע -21

אולי פספסתם השבוע: פעילי ימין נגד אל-ג'זירה, טורקיה נגד סעודיה, טראמפ העביר נשק לקטאר, ישראל וניו-זילנד מחדשות קשרים והטרור העולמי מאיים אפילו על פינלנד!

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • שלושה פעילי ימין, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין הגיעו השבוע (שלישי) למשרדי אל ג'זירה בגן הטכנולוגי במלחה, בירושלים. השלושה הביאו איתם שרשראות ברזל ומנעולים, וניסו לנעול את דלת המשרד של אל ג'זירה. בן ארי אמר: "מדובר פה בארגון טרור לכל דבר שמתחפש בתחפושת של עיתונאים". (NRG)

  • סגן אלוף במילואים סמואל וילסון שייסד את היחידה מיוחדת "כוח דלתא", היחידה הסודית ללחימה בטרור, נפטר בשיבה טובה בגיל 93 בביתו בוירג'יניה. סגן האלוף במילואים שירת בצבא האמריקני במגוון תפקידי לחימה ובתפקידי מפתח בחיל המודיעין. כשהמשמעותית ביותר הייתה – הקמת היחידה המיוחדת "כוח דלתא" ללוחמה בטרור, בשנות ה-70. (MAKO)

  • ארדואן תוקף את מדינות המפרץ: "הבידוד של קטאר – כמו עונש מוות". נשיא טורקיה יצא שוב להגנת הנסיכות ששכנותיה מטילות עליה מצור בטענה כי היא תומכת בטרור ומקורבת לאיראן: "זה נוגד את ערכי האסלאם, על ערב הסעודית לפתור את המשבר". שר החוץ הסעודי השיב כי ארצו: "מוכנה לשלוח סיוע".(וואלה!)

  • יעד חדש לטרור? מפקד הצבא האינדונזי, הגנרל גטוט נורימנטיו, הודה השבוע (שלישי) בראיון עם סוכנות הידיעות רויטרס כי אנשי הארגון הצליחו להסתנן למדינה ולהקים "תאים רדומים" בכל המחוזות. "לאחר פעולות מודיעיניות רבות, אנחנו יכולים לראות שיש תאים של המדינה האיסלאמית בכמעט כל מחוז במדינה, אך מדובר 'בתאים רדומים'. לצערנו, התאים הללו יכולים בקלות לחבור עם ארגונים קיצוניים שכבר נמצאים בשטח", אמר הגנרל נורימנטיו. (ישראל היום)

  • ראש המודיעין לשעבר בקטאר מאשים ממשלתו בתמיכה בטרור. בראיון טלפוני שנתן לעיתון סעודי אישר מייג'ור גנרל (במיל') מחמוד מנסור, את קיומו של סיוע קטרי לארגוני טרור באזור. בעוד שקטאר מסייעת לארגונים שונים, הוא טוען כי היא לא המדינה היחידה מהמפרץ שעושה זאת. (News1)

  • ישראל הודיעה השבוע (רביעי) כי היא שולחת את שגרירה בחזרה לניו זילנד, ומסתיימת משבר דיפלומטי בן שישה חודשים, שהחל לאחר שניו זילנד נתנה חסות להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2334, בדצמבר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בטלפון לפני כמה ימים עם ראש ממשלת ניו זילנד ביל אנגלי. מלשכת רה"מ נמסר כי באנגלית נכתב כי הוא מצטער על "הנזק שנגרם ליחסי ישראל-ניו-זילנד בעקבות הצעת ניו-זילנד במועצת הביטחון". שר החוץ הניו-זילנדי מארי מק'קלי, שנחשב ככוח המניע מאחורי החסות של ארצו להחלטת האו"ם, הוחלף ב-2 במאי על ידי ג'רי בראונלי. (ג'רוזלם פוסט)

  • לאחר שטראמפ הודה כי קטאר "תומכת בטרור": ארה"ב תספק לה מטוסי F-15. שרי ההגנה של ארצות הברית וקטאר חתמו על עסקה בסך 12 מיליארד דולרים, בצל המשבר האזורי החמור והחרם הערבי על דוחא. על פי הפנטגון, "כל השותפות של ארה"ב במפרץ" צריכות לפעול למען המטרות המשותפות. (וואלה!)

  • פינלנד, המדינה הבטוחה בעולם, העלתה כוננות מחשש לפיגועי טרור. אתר ניוזוויק דיווח כי סוכנות המודיעין הפינית, SUPO, קיבלה מידע על מזימות של קיצונים במדינה בהשראת ארגונים כמו דאעש. עד סוף 2015, כ-70 פינים עזבו לשורות הארגון בסוריה ובעיראק. רמת הכוננות הועלתה מנמוכה לגבוהה. מסרה כי הגיע לידי סוכניה מידע על מזימות של קיצונים במדינה. בתגובה היא העלתה את רמת הכוננות מ"נמוכה" ל"גבוהה". "איום הטרור המשמעותי ביותר בפינלנד מגיע מבודדים או מקבוצות קטנות שפועלות בהשראת תעמולה איסלאמיסטית קיצונית או ארגוני טרור שמעודדים אותם", נמסר מהסוכנות. (הארץ)

  • סגן הרמטכ"ל לשעבר: "ההתנתקות הייתה טעות". לאחר החרטה הפומבית של אלוף גרשון הכהן, יוצא גם מפקד פיקוד מרכז בעת פינוי היישובים, יאיר נווה, נגדה ומבהיר כי ההתנתקות הייתה טעות מוחלטת "לא הייתה כל תועלת בפינוי", אמר. (ישראל היום)

  • חבר אופוזיציה בטורקיה נידון ל-25 שנות מאסר לאחר שחשף העברת נשק לסוריה אניס ברברוגלו הורשע בהדלפת סרטונים המראים משאיות של סוכנות המודיעין מובילות בחשאי נשק למורדים בסוריה. סגן יו"ר מפלגתו: "החלטה שמאיימת על כל מי שלא מרוצה מהשלטון" (הארץ)

  • נשק יום הדין: "אבו מאזן שוקל להכריז על הרצועה 'מחוז מורד'". משמעות התוכנית: חמאס יוגדר ארגון לא חוקי, כל נכסיו הפיננסיים יוקפאו ונגד ראשיו יוצאו צווי מעצר. (ערוץ 7)