עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 15

הידיעות שאולי פספסתם השבוע, והפעם: איראן מגדילה את התקציב הביטחוני, הנשיא ריבלין קורא להעברת שגרירויות לי-ם, סגן נשיא ארה"ב מברך את ישראל ו"הספינר" שמשגע את העולם, כפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני...

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספתם השבוע

  • לפי גורמים איראנים, תקציב הביטחון של איראן גדל ב->145% בתקופת הנשיא רוחאני. בכירים בקונגרס חושדים כי חלק מהתשלום של ממשל אובמה לאיראן שימש למימון ארגוני טרור (NRG)

  • שירות בתי הסוהר יאפשר לאסירים שובתי רעב לקבל ביקורים של עורכי דין, כך סוכם השבוע (רביעי) בין נציגי המדינה לנהלת האסירים הפלסטינים והמרכז המשפטי עדאלה. ההסכם התגבש בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה נגד החלטת שב"ס למנוע מפגשים של האסירים שובתי הרעב עם עורכי דינם. (הארץ)

  • ממציאת הספינר "נסיתי להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים". בשנות ה-80 ביקרה קתרין הטינגר את אחותה בישראל. כשראתה נערים פלסטינים זורקים אבנים על שוטרים ועוברי אורח, חשבה על דרך לייצר אבן רכה שאותה יוכלו להשליך ביחד עם תסכוליהם, אבל בסופו של דבר היא ויתרה על זה. קתרין חזרה לביתה באורלנדו, בארה"ב שם חיכתה לה בתה בת ה-7. הילדה מלאת האנרגיה החזירה את קתרין לסיפורם של הילדים הפלסטינים חסרי המנוח, שעליו סיפרה לראשונה למגזין "טיים". היא שוב הפעילה את מוחה, הפעם למען בתה, ופיתחה את הספינר המקורי, 20 שנה לפני שהגרסה המודרנית של הצעצוע הפכה לטירוף עולמי. (Ynet)

  • בהערכת מצב שהתקיימה במטה ללוחמה בטרור, הוחלט השבוע לחדד את אזהרת המסע החמורה לתוניסיה. על פי המטה, גורמי טרור ממשיכים לפעול על מנת להוציא לפועל פיגועים כנגד מגוון יעדים בתוניסיה – ומגבירים את מאמציהם לקראת הילולת ל"ג בעומר שאמורה להתקיים באי ג'רבה. "נוכח חומרת האיום, המלצת המטה ללוט״ר לישראלים הינה להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת לאלתר", לשון הודעת המטה. (ערוץ 7)

  • רה"מ בנימין נתניהו התייחס בפתח דיונו עם ראש ממשלת רומניה לפגישת נשיא ארה"ב טראמפ ויו"ר הרשות טראמפ. "אני מחכה לעבוד עם הנשיא טראמפ על דרכים לקדם את השלום", אמר נתניהו, אך הוסיף: "הנשיא עבאס אמר כי הפלסטינים מלמדים את ילדיהם שלום. זה לא נכון. הם קוראים לבתי הספר שלהם על שם רוצחי ישראלים ומשלמים לטרוריסטים", אמר. (מעריב)

  • סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, אמר השבוע (ג') "אנו חוגגים את יום השנה ה -69 לעצמאותה של בעלת הברית היקרה ביותר של ארה"ב, המדינה היהודית בישראל… ביום זה, היום החמישי בחודש אייר בלוח השנה העברי, בשנת 1948, קרה נס, ביום ההוא, במולדתו העתיקה והנצחית של העם היהודי, נולדה מדינת ישראל מחדש". סגן הנשיא המשיך לפאר את הצלחת מדינת ישראל כשאמר "עם כמה שבלתי סבירה לידתה של ישראל הייתה, הישרדותה הייתה עוד יותר בלתי אפשרית. אך חרף הסיכויים, בעבר ובהווה, היא משגשגת. מאז עצמאותם, העם הישראלי זה להתפעלות מהעולם, שראה את כוח הרצון שלהם, ואת כוחו של האופי. הם הפכו את המדבר לגן, הפכו מחסור לשפע ובכל עת, במלחמה ובשלום, עם ישראל והעם היהודי הרימו את הראש גבוה". סגן הנשיא סיים את ברכתו בהבטחה: "אמריקה עומדת עם ישראל, הנשיא טראמפ עומד עם ישראל מאותה סיבה שכל אמריקאי שוחר חופש עומד עם ישראל, כי מטרותיה הן מטרתנו, הערכים שלה הם הערכים שלנו, והמאבק שלה הוא המאבק שלנו". (הבית הלבן)

  • נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא השבוע (ג') לעמי העולם להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל ולהעביר את שגרירויותיהם לעיר. ריבלין אמר לשגרירים זרים בקבלת הפנים של יום העצמאות בביתו הרשמי: "הגיע הזמן לשים קץ לאבסורד. ירושלים תמיד היתה מרכז העולם היהודי – המקום אליו התפללנו במשך אלפי שנים. לא היה שום ספק שירושלים תהיה בירת ישראל, ולפני 50 שנה חזרנו לעיר העתיקה של ירושלים, ואיחדנו את כל העיר תחת ריבונות ישראלית". (Times of Israel)

  • ועדת החוץ הבריטית קוראת לשקול ברצינות הכרה במדינה פלסטינית. בדו"ח של הוועדה בבית הלורדים נכתב כי על בריטניה להראות את מחויבותה לפתרון שתי המדינות. עוד נכתב כי היא אינה יכולה עוד להסתמך על מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון, בשל גישתו של טראמפ. (וואלה!)

  • ארגון זכויות אדם בינ"ל קרא לחמאס לחשוף פרטים על הישראלים הנעדרים בעזה. Human Rights Watch פרסם דו"ח על אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו לרצועה, ומציין כי ישנם סימנים שהשניים הוחזקו בשלב כלשהו בידי חמאס. "מעצרם ללא קשר לעולם החיצון, במיוחד בהתחשב במצבם הנפשי, עלול לעלות לכדי עונש בלתי אנושי", נכתב (הארץ)