עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 13

ארה"ב שוקלת להחזיר סנקציות נגד איראן, במרסיי נעצרו מתכנני פיגועים, פיתוח ישראלי יוכל לסייע בעצירת מימון טרור מפרסומים, וברוסיה מאמינים כי מלחה"ע ה-3 בדרך

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספתם השבוע

  • מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, בדו"ח שהגיש לקונגרס, אמר כי הנשיא דונלד טראמפ הורה למועצה לביטחון לאומי לבדוק אם להחזיר סנקציות כלכליות לאיראן בשל תמיכתה המתמשכת בטרור. "איראן נותרה מדינה מובילה בחסות הטרור, באמצעות פלטפורמות ושיטות רבות", אמר טילרסון לקונגרס. (בלומברג)
  • המשטרה הצרפתית עצרה שני גברים במרסיי בחשד לתכנון "התקפה קרובה", כשמצאה רובים וחומרי נפץ. חיפוש בדירת החשודים, קלמנט באור, בן 23, ומהאדיאין מרבט, בן 29, חשף תת-מקלע עוזי טעון, שני אקדחים טעון, שלושה קילו של מטען TATP ורימון תוצרת בית, כמו גם את דגל ה- ISIS, אמר התובע בפריז, פרנסואה מולינס.  צרפת נותרה ב"מצב חירום", לאחר שהפכה ליעד של התקפות ג'יהאד, שהרגו יותר מ -230 בני אדם מאז ינואר 2015. (AFP)
  • שירות הביטחון הכללי וחיל המודיעין עצרו ומנעו מ-2,200 פלסטינים בשלבים שונים של תכנון והכנת פיגועי טרור, בעיקר דקירות ומכוניות, תוך פחות משנה. יותר מ -400 פלסטינים נעצרו ע"י ישראל ומספר דומה ע"י הרשות הפלסטינית, והשאר קיבלו אזהרות. המהלך צמצם משמעותית את מספר הפיגועים עד כה. (הארץ)
  • פיתוח ישראלי חדש של חברת ההייטק Taykey מאפשר למפרסמים למנוע מהמודעות שלהם להופיע באתרי טרור ואתרים לא ראויים, כך שמפרסמים יכלו להיות בטוחים שהם לא מממנים פעילות של הפצת תוכן לא ראוי. הפיתוח סורק באופן אוטומטי אתרי חדשות ורשתות חברתיות שונות כדי להצליב את המידע שמופיע בהם. ניתוח המידע מאפשר לזהות תוכן הצובר פופולאריות אצל קהלים שונים וההנחה היא שתכנים פופולארים בקרב קהלים "בטוחים" לא יכללו תמיכה בטרור או בתכנים לא ראויים. לדברי עמית אבנר מנכל החברה, אתרים תומכי טרור מקבלים גישה לשוק הפרסום המקוון שמגלגל 160 מיליארד דולר בשנה כשהם עוברים תהליך אישור אוטומטי שאין לחברות הגדולות יכולת להגביל.( allmarketing.co.il)
  • ברוסיה מאמינים: "המלחמה הבאה בדרך". סקר חדש שפירסם מכון מחקרי דעת הקהל הממלכתי ברוסיה, VTSIOM, מגלה כי 16 אחוזים מהנשאלים מאמינים כי "מלחמת עולם שלישית אפשרית בהחלט", בעוד 14 אחוזים טוענים "המלחמה כבר מתנהלת". עם זאת, 47 אחוזים מתוך 1,200 הנשאלים בסקר אמרו כי "הסבירות למלחמת עולם שלישית היא נמוכה" ועוד 16 אחוזים טענו כי "היא אינה אפשרית כלל". (ערוץ 7)
  • סגנו של נסראללה מעריך כי ישראל לא מעוניינת במלחמה בקיץ. נעים קאסם מנה את הסיבות לכך שישראל צפויה להימנע לדבריו ממלחמה בגבול הצפון: "ישראל מורתעת. אם היא תעשה צעד פזיז, אנחנו מוכנים לכל תרחיש", טען, בראיון לעיתון "אל-אח'באר" המזוהה עם הארגון. (Ynet)
  • מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, הודיע כי ארה"ב מתכוונת לבחון מחדש את הסרת הסנקציות נגד אירן. בהודעה שפרסם השבוע נכתב שהנשיא טראמפ הורה לגבש צוות בראשות המועצה לביטחון לאומי – שיקבע אם המשך הסרת הסנקציות הכלכליות מאירן תואמת את האינטרסים של המדינה: "אירן עומדת בהתחייבויותיה, אך ממשיכה לתמוך בטרור". (MAKO)
  • תושבת עזה נסתה להבריח חומר נפץ, שעה שעמדה להכנס לטיפולים רפואיים בארץ. אנשי הביטחון במעבר ארז בדקו שתי אחיות פלסטיניות, ומצאו את האמל"ח מוסתר בשפופרות של חומרים רפואיים. שב"כ: חומר הנפץ נשלח על ידי חמאס. (Ynet)
  • בשיחה עם כתבים צבאים אמר הקצין הבכיר כי כוחות אונדו"ף ברמת הגולן נפרסים מחדש בגבול בין ישראל לסוריה, שנים לאחר שרובם נטשו את האזור מחשש שיותקפו בידי הקיצונים האסלאמיים. פקחי האו"ם נפרסו במרכז רמת הגולן ובצפונה והתקווה היא שהם ישובו גם לדרום הרמה. הקצין הבכיר הוסיף כי איראן ממשיכה להעביר סיוע לחמאס בהיקף של 60 מיליון עד 70 מיליון דולר בשנה וכי בצה"ל מעריכים שהקמת המכשול החדש בגבול רצועת עזה נגד המנהרות לא תוביל את חמאס להסלים את המצב. (רשת ב')