עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 10

חמאס גונב כסף, טוויטר מוחקת חשבונות המקושרים לטרור, ארה"ב עומדת בהסכמי הגרעין, הפלסטינים ממשיכים לפעול להשעיית ישראל מפיפ"א ועוד

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • אלוף פיקוד המרכז, יואב מרדכי אמר השבוע (ג') כי: "ארגון הטרור של חמאס, גנב כספים מארגונים בינלאומיים, המיועדים לנזקקים מעזה. חמאס משגשג על חשבון תושבי הרצועה ומשתמש בתרומות שנועדו למימון הטרור. מדוע העולם מתעלם מזה?" לטענת אלוף הפיקוד, חמאס נוהגת לשתול פעילים בתפקידים מרכזיים בארגונים בינלאומיים, במטרה לתפוס משאבים ולהפנותם לפעולות טרור. (מתאם פעולות הממשלה בשטחים)

  • חמאס ביקשה מהארגון הטורקי IHH (שהיה אחראי על המשט לעזה 2010) לבצע תוכניות מיפוי מתקדמות לשיפור התקפות הרקטות על ישראל, בייחוד באתרים אסטרטגיים, כך עולה ממחקרו של מחמד מורטאג', רכז הסניף של הרשות לשיתוף פעולה ותיאום. חמאס השתמש במפות של Google כדי לירות למעלה מ -4,000 רקטות במטרה לפגוע במטרות ישראליות, אך ברוב המקרים הרקטות או יורטטו או החטיאו את מטרותיהן. מורטאז' אמר שהוא אמור היה לטוס לטורקיה כדי לקבל מפות מפורטות של אתרים שונים בישראל, על סמך נתונים טכנולוגיים טורקיים שנרכשו בעקבות מעורבותה של טורקיה בפרויקט שיגור לוויינים. עוד אמר בחקירתו כי הוא העיד על העברת מזוודות עמוסות במזומן מארגון IHH לבכירים בחמאס, ביניהם ראאד צלאח, איסמעיל רדוואן ואיסמעיל הניה. (Ynet)

  • ערב ביקורו של השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט ברמאללה בשבוע שעבר, הפגינו מאות פלסטינים בעיר וקראו לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן להתפטר. במה שתואר כ"הפגנה הגדולה ביותר נגד עבאס "ברמאללה בשנים האחרונות, גינו גם המפגינים את שיתוף הפעולה הביטחוני המתמשך של הרשות עם ישראל וקראו לביטול הסכמי אוסלו. במילים אחרות, הפלסטינים מנסים מאוד להעביר את המסר שלהם: ישראל היא האויב שלנו, לא שותפת השלום שלנו.  מספר רב של פלסטינים רואים את עבאס כבובה בידי ישראל וארה"ב. הוא לעולם לא יוכל להעביר כל תהליך שלום עם ישראל ללא גיבוי של הפלסטינים, שהפכו את מסר הדחייה שלהם אותו ואת תהליך השלום – צלול כפעמון. (מכון Gatestone)

  • במהלך שימוע שנערך בסנאט לקראת מינויו, אמר השופט ניל גורסוץ' כי התבטאויותיו של טראמפ, אשר מטילות ספק ביושרה של שופטים פדרלים, גורמות ל"רפיון ידיים" וכי "דבריו על שופטים פוגעים במורל". עוד אמר גורסוץ': "לא באתי להיות חותמת גומי. מבחינתי איש אינו מעל החוק, גם לא נשיא ארה"ב" (NRG)

  • "איראן שולחת כלי נשק מתקדמים ויועצים צבאיים לתימן, כדי לסייע למורדים החות'ים במלחמת האזרחים שבה מעורבת גם ערב הסעודית" – כך מסרו גורמים מערביים ואזוריים. הגורמים אמרו כי בחודשים האחרונים הרחיבה טהרן את מעורבותה בעימות הנמשך זה שנתיים באמצעות משלוחי נשק ותמיכה. זאת בדומה לתמיכה שהיא מעניקה לחיזבאללה בסוריה.(וואלה!)

  • טוויטר נלחמת בקיצוניים: השעתה 377 אלף חשבונות בשל קידום טרור. על פי דו"ח השקיפות של החברה, מדובר על קצב של כ-63 אלף חשבונות בחודש. עוד דווח, כי הועברו אליה 88 בקשות משפטיות מרחבי העולם שהורו לה להסיר תכנים שפורסמו על ידי עיתונאים וכלי תקשורת. (כלכליסט)

  • ממשלת ארה"ב תכבד את הסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות עד שיוחלט אחרת, כך ציין כריסטופר פורד, יועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לסוגיות של נשק להשמדה המונית במועצה לביטחון לאומי. לדברי פורד, הממשל בוחן האם לדבוק ביעד שהציב הנשיא לשעבר ברק אובאמה, של עולם נקי מנשק גרעיני, ובודק אם יעד שכזה בכלל ריאלי במסגרת בחינה כוללת של מדיניות הגרעין האמריקנית. במהלך מערכת הבחירות טראמפ כינה את הסכם הגרעין עם איראן "אסון", והתחייב לקרוע אותו לגזרים. ההסכם נחתם, בהובלת ממשל אובאמה, בין איראן לחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה. (ישראל היום)

  • בנימין נתניהו ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשו השבוע כחלק מביקור רה"מ במדינה הקומוניסטית לציון 25 שנים ליחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. על אף שסין משחקת תפקיד קטן בסכסוך הישראלי־פלסטיני, שי התייחס במפגש לנושא ואמר כי דו־קיום עם הפלסטינים יהיה טוב לשני הצדדים. "מזרח תיכון שלו, יציב ומתפתח עולה בקנה אחד עם האינטרסים של כולם, כולל של סין וישראל", אמר שי לנתניהו. (הארץ)

  • לקראת משחק נבחרת ישאל נגד ספרד, התגלו כתובות נגד ישראל בחיחון: "פלסטין תנצח". על קירות ברחובות העיר, בה תארח נבחרת ספרד את ישראל ביום ו', צוירו טנקים וחיילי צה"ל הורגים צעירים פלסטינים, לצד הכתובות "להחרים את ישראל". (Ynet)

  • הפלסטינים במאמצים להחזיר את הדיון על השעיית ישראל מכדורגל בינלאומי. ג'יבריל רג'וב, שעומד בראש התאחדות הכדורגל הפלסטינית, הדגיש כי לא יסכים לפשרות נוספות אם פיפ"א תמשיך לגרור רגליים במחלוקת עם ישראל. הוא דורש להתקדם בהחלטה לגבי המעמד של 6 הקבוצות הישראליות הנחשבות "כפועלות בהתנחלויות". (כלכליסט)