עבור לתוכן העמוד
Menu

אגדת הטבח במחנה הפליטים ג'נין

פרשת הקרב במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע "חומת מגן" עולה שוב לכותרות בעקבות הדיון בבית המשפט העליון. מאמר זה, שנכתב בספטמבר 2003, מסתמך על מקורות פלסטינים ראשוניים, וחושף את אופי הלחימה שהתנהלה ואת האתגרים הצבאיים שעמדו בפני לוחמי צה"ל ששכלו 23 מחבריהם.


פרשת הקרב במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע "חומת מגן" (אפריל 2002) עלתה פעם נוספת לדיון הציבורי בעקבות הדיון בבית המשפט העליון (7.3.11) בערעורם של חמשת חיילי המילואים, אשר הגישו תביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי, בגין סרטו השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין". החיילים תבעו את בכרי דיבה לאחר שטען בסרטו כי עשו פשעי מלחמה. שני הצדדים דחו הצעה להגיע לפשרה מוסכמת, ואשר על כן בית המשפט יידרש להכריע בסוגיה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את התביעה נגד מוחמד בכרי. זאת, אף שקבע כי הסרט מהווה לשון הרע ופרסום בחוסר תום לב. על פי פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, פרסומי השקר שפורסמו בסרט ג'נין ג'נין התייחסו לקבוצה ולא לפרטים ולכן לא ניתן לחייב את בכרי בפיצויים.

בעוד שבועיים ימלאו תשע שנים לקרב במחנה הפליטים ג'נין. המאמר הבא נכתב בספטמבר 2003, אך הוא נותר רלוונטי לימים אלה. המאמר חושף, בהסתמך על מקורות פלסטינים ראשוניים, את אופי הלחימה שהתנהלה ואת האתגרים הצבאיים שעמדו בפני לוחמי צה"ל ששכלו 23 מחבריהם.