עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "אם המהות של הרש"פ היא תשלומים למחבלים – בהחלט צריך לשקול את הסכמי אוסלו"

הדברים על רקע הידיעות כי בישראל ישנו חשש כי הרש"פ תקרוס כללית בשל סירובה לקבל את הכספים מישראל • השר לענייני אסירים, אל ע'גרמי: "הכל או כלום"

אתמול (ראשון) נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נועדו לדיון חירום בשל סירובה של הרש"פ לקבל את העברת הכספים בקיזוז המשכורת למחבלים אותה העבירה ישראל לרש"פ בחודש האחרון. החשש בישראל הוא כי הרש"פ תקרוס כלכלית , זאת לנוכח סירובה לקבל חלקים מן הסיוע של ארה"ב שעדיין היא מקבלת , בקיזוז הכספים מחוק "טיילור-פורס" והסירוב לקבל את כספי המיסים מישראל בקיזוז דומה.

https://youtu.be/m-mKiVtM3vM

 

השר לענייני אסירים הפלסטיני, אשרף אל עג'מי הצהיר היום כי מדובר בעסקה של "הכל או כלום. לא ניקח שום כסף אם לא יתנו לנו את כולו. גם אם מדובר בהתמוטטות של הרש"פ והכרזה חד משמעית כי מדובר בקריסתו של הסכם אוסלו". עג'רמי הדגיש בדבריו כיה רש"פ אחראית על כל בני העם הפלסטיני בין אם מדובר באסירים או בבני משפחותיהן וכי הם ימשיכו לשלם להם.

"אין ויכוח הן בקהילה הבינ"ל והן בישראל כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים פועלים על מנת לסכל את הטרור נגד ישראל. הכסף שאנחנו נותנים לא מעודד טרור, קובע אל עג'רמי.

בתגובה לדבריו של השר הפלסטיני אמר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט אמ"ן כי אם כל מהותו של הסכם אוסלו הוא תשלומי משכורות  למחבלים, אז אולי באמת צריך לשקול את ההסכם עצמו.

להערכתו של קופרווסר לרש"פ לא תהיה ברירה בסופו של דבר והם יאלצו לקחת את כספי המיסים שלהם מישראל בקיזוז הסכום המשולם למשחות מחבלים. "הם לא ייתרו על מנגנוני הביטחון שלהם ולא יתפרקו – יש להם יותר מדי מה להפסיד", אומר קופרווסר.

המלך עבדאללה נערך לקרב על היום שאחרי "עסקת המאה"

קופרווסר שחשף את תקציב 2018 של הרש"פ בדצמבר האחרון ובו הסכומים העצומים שהרש"פ משלמת לבני המשפחות, סיפר כי ממש לפני הבחירות בישראל פרסמה הרש"פ נייר עמדה שבין השאר מסביר על גבי ארבעה עמודים מדוע יש להמשיך ולשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם. לדבריו הסיבה היא "המשך המאבק הפלסטיני נגד ישראל. שזה אבסורד", מציין קופרווסר.

קופרווסר גם ענה לטענה של אל עג'רמי כי ישראל בעצמה מעודדת טרור בגלל העברות הכספים מקטאר לעזה. "אנחנו נאלצים להעביר את הכספים לעזה בגלל שהרשות עצמה לא מעבירה את הכספים ולכן אנחנו נדרשים לעשות זאת בראש ושבראשונה לנזקקים, ובחלקו אכן הולך לפקידי החמאס".