עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני: מחר אודיע על הצעדים הבאים של איראן

נשיא איראן הודיע כי למרות ההצעה הצרפתית הוא צופה כי לוח הזמנים לא יאפשר מניעת הצעדים הבאים של טהראן • דיווחים סותרים על כוונת איראן לקבל הצעת צרפת

נשיא איראן, חאסן רוחאני, אמר היום (רביעי) בישיבת הקבינט בטהראן כי השיחות בין איראן לבין הצדדים בהסכם ה-JCPOA ממשיכות.

"למרות שהצלחנו לפתור רבות מן המחלוקות עם אירופה, עדיין לא הצלחנו להגיע להסכם. בתוך המתחם הזה, איראן תמשיך אל עבר הצעד השלישי בהפחתת המחויבות שלה להסכם ומחר אודיע על הצעדים הצפויים", אמר הנשיא.

נצראללה מכין את הסבב הבא

אני לא חושב שנצליח להגיע להסכם סופי מחר או מחרתיים ולכן נמשיך אל הצעד השלישי".

אתמול פרסמנו כי בנאום לפני המג'לס , הפרלמנט האיראני, אמר נשיא איראן , חאסן רוחאני כי השותפים האירופאים להסכם ה JCPOA חייבים להסכים על קניית נפט מאיראן עד ל-6 בספטמבר, מועד האולטימטום האיראני למעבר לשלב השלישי של הפחתת המחויבות האיראנית להסכם הגרעין.

עוד אמר רוחאני ב כי "היו הרבה הצעות לניהול משא ומתן עם ארצות הברית, אך התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית".

דיווחים סותרים: האם איראן קיבלה את הצעת צרפת?

"פראס טי וי" מדווחת היום (רביעי) כי איראן דוחה את ההצעה של צרפת לקו אשראי של 15 מיליארד דולר במטרה להחזיר את איראן אל מחובותיה להסכם הגרעין.

לפי הדיווח הנשיא מקרון ניסה לקדם פגישה בין נשיא ארה"ב טראמפ לבין נשיא איראן רוחאני וכן על מנת לשכנע את ארה"ב להסכים בינתיים למתן קו אשראי לאיראן. לפי הדיווח מקרון נכשל בניסיון.

פרוויז אסמאעילי סגן מנהל לשכת הנשיא  אמר לערוץ הטלוויזיה האיראני כי הגעה הסכם עד מחר אינה ראלי. "אני מתקשה לראות שנגיע להסכם עם אירופה תוך היום או מחר, ולכן נכריז בצעד השלישי (כרסום במחויבויות עפ"י הסכם הגרעין) אשר יתן האצה מיוחדת בפעילות ארגון האנרגיה האטומית", ציטט את הנשיא רוחאני מישיבת הממשלה אתמול.

יחד עם זאת, רוחאני אמר כי "לאירופה יש עדיין עוד הזדמנות שבמהלך חודשיים הקרובים, תפעל להשגת הבנה הנדרשת".

לפי דברי שר החוץ זריף במסיבת עיתונאים בבנגלדש , איראן צפויה בעוד כיומיים להכריז על הורדה נוספת של המחויבות של לסכם הגרעין.

שר החוץ הצרפתי גם הודיע בינתיים כי צרפת ויתר מדינות אירופה אינן יכולות על דעת עצמן לאשר את מתן קו האשראי של 15 מיליארד דולר, וארה"ב צריכה להסכים לכך.

בתוך כך הודיע, ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הבריטי, במסגרת הדיונים הסוערים אתמול בפרלמנט הבריטי כי אם הוא יקים ממשלה, יפעל להחייאה

מיידית של הסכם הגרעין באמצעות האו"ם.

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/09/04/2090389/iran-to-announce-details-of-third-nuclear-step-tomorrow-rouhani