עבור לתוכן העמוד
Menu

הדבר שמטריד את החמאס

מלבד המכנה המשותף של "טעויות" ו"פגעי מזג האוויר" שגרמו לטילים של ארגון חמאס להיות משוגרים על ערי ישראל, ישנו דבר אחד משותף והוא ביקור המשלחת המצרית. המצרים כידוע נעים בין תל אביב-עזה-קהיר זה זמן רב בניסיון לנסות ולייצב את המצב ברצועת עזה ולהמשיך את המגעים להגעה להשלמה בין חמאס לרש"פ. ירי הטילים לעבר ישראל, דווקא […]

מלבד המכנה המשותף של "טעויות" ו"פגעי מזג האוויר" שגרמו לטילים של ארגון חמאס להיות משוגרים על ערי ישראל, ישנו דבר אחד משותף והוא ביקור המשלחת המצרית. המצרים כידוע נעים בין תל אביב-עזה-קהיר זה זמן רב בניסיון לנסות ולייצב את המצב ברצועת עזה ולהמשיך את המגעים להגעה להשלמה בין חמאס לרש"פ. ירי הטילים לעבר ישראל, דווקא בעת ביקורה של משלחת כזו בתל אביב או בעזה, מראה כי ישנו פלג בתוך חמאס המתנגד לתיווך המצרי מתוך עקרון "אנטי – מצרי".

ידוע כי איראן ותנועת ה"אחים המוסלמים" העולמית מתנגדות לתיווך המצרי או לדריסת רגל מצרית בנושא. ייתכן ואנו חוזים כעת במהדורה נוספת של סיום מבצע "צוק איתן", אז התעקש הנשיא אובאמה על תיווך קטרי/טורקי – אנשי ה"אחים המוסלמים" וישראל התעקשה על המתווך המצרי, בעלת בריתה, דבר שהוביל להתארכות המבצע בין שאר וגרם לסבל נוסף לתושבי עזה.

קופרווסר: "בסופו של דבר נצטרך לכבוש את עזה"

בסבב הנוכחי ישנו גורם נוסך וחדש. חמאס מאבד את אחיזתו הבלעדית והנוקשה ברחוב. הארגונים הבלתי ממשלתיים , אשר היו הגרעין ל"צעדות השיבה" על הגדר, קוראים כעת לכוחות הביטחון חמאס לפשוט את מדיהם ולהצטרף למפגינים היוצאים לרחובות בקריאה: "אני רעב".

את חמאס מטרידה היום יותר מהכול היא השאלה כיצד מפסיקים את ההפגנות ברחוב, אותם הוא מבקש לייצא מעזה אל הגדה המערבית ובמקביל לשמר את המתח על גדר הגבול בדרום.

לפי ידיעות שיש בידי חמאס מכין לקראת ה-30 במרץ, הפגנת כוח גדולה ביותר בגדה וזאת בתקווה כי הדבר יפתח סלול חדש של צעדות בגדה וזאת במקום הצעדות על הגדר אותו הוא מבקש שישראל תפזר בשבילו .

מצרים הפתיעה בלחץ על הצדדים

העיניים יהיו נשואות אמנם לעזה, אבל פרק ההמשך, כך חמאס מקווה , אבל הפרק ההמשך בגדה.