עבור לתוכן העמוד
Menu

תהום נפערת בין צעירי רוואבי לרמאללה

ברש"פ מאוכזבים מהצעירים במזרח ירושלים הממשיכים להתרחק מההנהגה ומהרצון להמשיך את המאבק

בשבוע שעבר פרסמה הממשלה הפלסטינית צו המחייב כל מי שמשכיר דירה למי שנושא תעודת זהות ישראלית, לדווח לשלטונות הביטחון הפלסטינים תוך שבועיים מפניית המשכיר, ורק באישור המוחאבראת ניתן יהיה לבצע את ההשכרה.

במזרח ירושלים הבינו את כי כוונת הצו מופנית נגדם, שכן הצו איננו מדבר על "אזרחים ישראלים", אלא על בעלי"(תעודות) זהות ישראליות". ניתן לראות את הצעד של הרש"פ ואת התגובה של תושבי מזרח ירושלים כצעד המרחיק יותר ויותר את מזרח ירושלים לרמאללה.

מזה זמן רב מזרח ירושלים חדלה לראות ברמאללה כמקור שלטון. להפך, כאשר ניסו בכירי הרשות לבוא להר הבית, הם גורשו באלימות עד כדי סכנת נפשות וחולצו על ידי כוחות מג"ב. כך קרה לקאדי של הרשות הפלסטינית, מחמוד אל-הבאש, ובאחרונה לבכיר פתח, ג'יבריל רג'וב ופמלייתו. .

ישנן מספר סיבות להתרחקות מזרח ירושלים מרמאללה. אולם נראה כי "הקש ששבר את גב הגמל" היו שני הפסטיבלים האחרונים של שירה, שתייה וריקודים ברוואבי. שני הפסטיבלים נפלו על "אירועים לאומיים" של הרשות הפלסטינית:  האחד, היה יום מעבר השגרירות האמריקנית לירושלים. הרשות קראה לשביתה כללית ויום זעם, ובמקום זאת בחרו הצעירים הפלסטינים לחגוג ברוואבי, זאת  בעוד המסכים התמלאו בתיאורי ההתנגשויות בעזה של מצעדי השיבה.

 

המועד השני היה בעת הקריאה למחאה ושביתה כללית נגד חוק הלאום, גם אז מצאו לנכון הצעירים ממזרח ירושלים לנסוע ולחגוג בראוובי ולא להשתתף בהפגנות ולהתעמת עם כוחות צה"ל.