עבור לתוכן העמוד
Menu

עבאס מחפש את התירוץ לאי קיום הליך הבחירות

מסיבת עיתונאים אל מול עיתונאים מצריים אמר עבאס כמה דברים חשובים נגד ישראל, ארה"ב וחשף כי הרש"פ ממשיכה לפעול לחדירה בתודעה הישראלית

מחמוד עבאס נפגש ביום שבת עם עיתונאים ואינטלקטואלים מצריים, ובתקשורת פורסמו מספר גירסאות אודות הדברים שאמר.

לפי גירסה אחת, שהופיעה בתחילה אבל הוסרה מהדיווחים בהמשך, עבאס הביע עמדה פסימית מאוד לגבי סיכויי הקמתה של מדינה פלסטינית, והוא איננו סבור שמדינה פלסטינית תקום ב-15 השנים הבאות. פסימיות עמוקה זו נובעת לא רק ממצב הפלסטינים, אלא ממצב העולם הערבי הקרוע והמפולג, ומחוסר היכולת לגשר על המחלוקת בין עזה לגדה.

עבאס שם דגש בדבריו לנושא ירושלים. הוא חזר על חוסר הנכונות לוותר על מזרח ירושלים כולה כבירת פלסטין, ואמר כי בלי בחירות גם במזרח ירושלים לא ניתן יהיה לקיים את הבחירות למועצה המחוקקת החדשה. כלומר שאם ישראל תימנע זאת ניתן יהיה להטיל עליה את האשמה לאי קיום הבחירות.

בפועל נראה כי עבאס מנסה להשתמש בסירובה האפשרי מצדה של  ישראל כדי להסביר מדוע לא תתקיימנה בחירות (יוזכר כי בשני סבבי הבחירות הקודמים למועצה המחוקקת הצביעו הפלסטינים תושבי ירושלים בקלפיות שהוצבו במשרדי הדואר בעיר).

עבאס, ששפע ביקורת על מדיניות ארה"ב, אמר עוד כי כל עוד וושינגטון מטילה סנקציות על הרשות הפלסטינית הוא לא ירשה לשום אחראי פלסטיני לקיים מגעים עם ארה"ב. נראה שהדברים כוונו בעיקר אל בכיר הביטחון הפלסטיני, מאג'ד פרג', שמתעלם מן ההוראה ויוצא באורח קבע לפגישות בארה"ב, ככל הנראה עם בכירי ה CIA. ברמאללה חושדים כי במסגרת המגעים דרך ארה"ב יש לו גם קשר עקיף עם דחלאן.

בהתייחסו לישראל, ציין עבאס כי הרשות ממשיכה להפעיל ועדה לענייני ישראל שתפקידה לחדור לתוך החברה הישראלית כדי להשפיע  על עמדותיה. לדברי אבו מאזן, ועדה זו פועלת בעיקר מול עדות המזרח ופעילותה חשובה ומועילה לפלסטינים. כידוע בראש הועדה עומד מחמד מדני, שישראל אסרה על כניסתו לתחומה.

להיכן שלא יביט, האופק מצטמצם ומה שלא יקרה ב-15 הבאות אולי לא יקרה בכלל.