עבור לתוכן העמוד
Menu

מפתיע: הוסרו דבריו של מפקד חיל האוויר האיראני באתר ה"כתבים הצעירים"

אתמול אמר מפקד חיל האוויר האיראני כי "הדור הנוכחי והעתידי שלנו ממתין בקוצר רוח ובכל נפשו להילחם במשטר הציוני ולמחותו מעל פני האדמה...הדורות העתידיים שלנו שוקדים בכל מרצם  וכוחם לרכוש את הידע המדעי הנדרש ליום המיוחל של השמדת ישראל"

אתר "מועדון הכתבים הצעירים" באיראן שפרסם אתמול את הראיון הנרחב עם מפקד חיל האוויר האיראני, עזיז נצירזאדה, הסיר את הראיון מאתרו ומפנה את הגולשים למצוא את הדברים שנאמרו באתר. "אם את/אתה מעוניינים, תראו את (הידיעות) ביתר החלקים באתר", כך נכתב.

כזכור אתמול הערכנו בדסק איראן של המרכז הירושלמי כי התבטאותו של מפקד חיל האוויר אינה קשורה ישירות לסבב ההסלמה האחרון מול איראן במהלכו שוגר ויורט טיל איראני לעבר שטח ישראל. דבריו, של מפקד האוויר, שרק בסופם התייחס להשמדת ישראל, נועדו לעודד את הדור הצעיר של הסטודנטים תוך הדגשת יכולותיה המדעיות של איראן והתקדמותה בתחומים שונים בתחום האוויר והלוחמה האווירית. כמו כן הדגיש את חשיבות לימודי האוויר והמדעים באוניברסיטת השהיד סתארי Shahid Sattari University of Aeronautical Engineering וכן את השתלבות תלמידיו בתפקידי האוויר השונים באיראן.

לקריאה נוספת:

איראן מוכנה לקחת הסיכון ולהילחם בישראל

פרויקט מיוחד – 40 שנים להפיכה האסלאמית באיראן

במהלך הריאיון הדגיש מפקד חיל האוויר האיראני את חשיבותם המכרעת של מטוסים ללא טייס בשדה הקרב האווירי העתידי ואמר כי חיל האוויר האיראני נערך לפגיעה במטרות רחוקות של עד 1000 ק"מ באמצעות חימוש מונחה מדוייק.

הוא שבח את הסטודנטים על השתלבותם בתרגיל האווירי "נאמני השלטון האסלאמי 97" (פדאא'ין חרים וליאת 97") האחרון  שהתקיים 11-13 ינואר באצפהאן. במהלכו מטוסי פנטום F-4 של חיל האוויר של הצבא האיראני (IRIAF) ערכו ניסוי בטילי אוויר-קרקע מסוג Maverick החימוש מונחה מדוייק מסוג "קצד" במשקל 2000 פאונד [2] וכן מל"טים ולוחמה אלקטרונית, כמו כן הושמטה תחמושת ממטוסי הרקולס C-130[3]. בתרגיל השתתפו בכירים איראנים ובהם מפקד חיל האוויר נצירזאדה, סגן רמטכ"ל הצבא לענייני תאום, ראש מחלקת המבצעים של הצבא.

מועדון הכתבים הצעירים לא נחשב כשופר רשמי  של המשטר והכתבים שלו נחשבים מתלמדים. רשות השידור של איראן לא מתייחסת ל"מועדון הכתבים צעירים"  ככתבים לכל דבר ומדי  פעם היא משדרת כתבות של המועדון, היא מבהירה מציינת שהאחריות לפרסום מוטלת על המועדון ולא על רשות השידור.