עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: התנזים איים על עבאס לא לשבור את הכלים

עבאס נכנע ללחצים של ישראל, מצרים וארה"ב לא להטיל סנקציות נוספות על עזה, אולם מאחורי הקלעים התרחשה דרמה נוספת

בהחלטותיה בראשית השבוע נמנעה המועצה המרכזית של אש”ף, מלנקוט צעדים נגד חמאס, וכתוצאה מכך הזמין הנשיא סיסי את אבו מאזן לפגוש אותו בשרם א-שיח', זאת לאחר זמן רב שבו סירב לפגוש את ראש הרשות הפלסטינית. המועצה המרכזית היא מעין גוף מצומצם של הפרלמנט של אש"ף, המועצה הלאומית הפלסטינית, המייצג את הפלסטינים ברשות ובפזורה, המתכנס מידי פעם, בשל הקושי הרב לכנס את מליאת הפרלמנט בגלל תנאי פיזור הפלסטינים.
כעת מתברר מדוע, בניגוד לציפיות, לא קיבלה המועצה את ההחלטות נגד חמאס – על הרשות הפלסטינית הופעלו לחצים כבדים מצד מצרים, ולצד הלחצים פיתויים, ואחד מהם הפגישה עם הנשיא סיסי אחרי דחיות ארוכות. האם יביא הדבר לידי פיוס עם חמאס, שיאפשר את ההסדרה? מוקדם לדעת. מכל מקום, מצרים לא נואשה מתקוותה שאת ההסכם תעשה מול הרשות הפלסטינית, ולא מול חמאס.

אבל, לצד הלחצים של מצרים הייתה בשולי דיוני המרכז פגישה סגורה בין אבו מאזן לבין ראשי התנזים בגדה, והם הזהירו אותו כי קרע עם חמאס יוביל למלחמת אזרחים בגדה בין פתח לחמאס, ובכך תשתנה המשוואה שעל פיה פתח' וחמאס מתחרות ביניהן מי יפגע בישראל יותר, והמתח ביניהן יוביל למאבק ישיר ביניהן בתוך תחומי הרשות הפלסטינית בגדה.

על פי מקורותינו ברמאללה, אבו מאזן הסכים לדחות את העונשים על עזה בשלושה חודשים, ובתנזים מקווים כי ברגע שיש דחייה ראשונה, דחיות נוספות יבואו בהמשך.