עבור לתוכן העמוד
Menu

אל מול ארה"ב: רוח קרב ברשות

בלשכתו של אבו מאזן שוקדים איך להתמודד מול הממשל בארה"ב

הרשות הפלסטינית החליטה לכנס באמצע החודש את המועצה המרכזית של אש"ף, שהיא מעין פרלמנט זוטא של הפלסטינים ברשות ובפזורה. וועדה של הארגון יושבת כעת על המדוכה ומכינה את סדר היום.

אם לשפוט על פי הלכי הרוח ברמאללה היום, הרי זה עלול להיות כינוס שיסלים את המאבק בישראל ויחריף את העימות מול ארה"ב. במוקדו מאבק אזרחי אלים, אך ללא פתיחה באש, במקביל למערכה בינלאומית במוסדות בינ"ל, באירופה ובארצות הברית, בין השאר כדי להציג את ישראל כמדינת אפרטהייד. זאת מדיניותו הידועה והמוכרת של אבו מאזן, שה-NGO'S תומכים ומגבים.

על הפרק גם רעיונות קיצוניים כמו ניתוק כל קשר עם ישראל.   הפלסטינים יציגו את מהלכי טראמפ כמסוכנים כמו הצהרת בלפור וידגישו כי לא יירתעו מול איומי נשיא ארה"ב להפסיק את הסיוע לפלסטינים ולא ייכנעו. בציניות הם אף עשויים לקבל בברכה את איומי טראמפ, ולהדגיש כי הם רק מחזקים את דבקותם בעקרונותיהם.

מי שכבר מנהלים את המדיניות הזאת הם שר החוץ, ריאד אל-מאלכי, שמונה למשרה בכירה ב -NGOS , ע"י דובר ה-NGOS, מוסטפא ברגותי.

נציג הרשות באונסק"ו הרחיק לכת ואמר כי הפלסטינים יחתרו להעביר את מרכז האו"ם מניו יורק אל מחוץ לארצות הברית.

אבל, אין זאת אומרת שהלכי הרוח הנוכחיים יחזיקו מעמד עד לכינוס המועצה באמצע החודש. ראשית, האירגוניים המיליטנטיים, כמו חמאס, מתנגדים לכך, ודוגלים במאבק טרוריסטי לכל דבר. חמאס כידוע איננה חברה באש"ף. החזית העממית, החזיתות הפרו סוריות מתנגדות לכנס את המועצה "תחת הכיבוש" כך שלא בטוח שיגיעו, אבל יחד עם חמאס לא יסתירו את דעתם נגד ההחלטות.

לגבי ניתוק הקשר עם ישראל, הוא איננו בר ביצוע, ולו רק מבחינת התיאום הביטחוני והסדרת מעברי הגבול, שלא לדבר על הסדרת החשמל מישראל לגדה ועוד.

רמאללה מלאה היום רוח קרב; לא בטוח שהרוח הזאת תישמר עד אמצע החודש. .