עבור לתוכן העמוד
Menu

הסכמה לא ברורה בקהיר

והסתיים לו סבב השיחות בין החמאס לפתח' בקהיר. הצדדים הסכימו על כמה צעדים מעשיים אבל נדמה כי הדרך עוד ארוכה ליישום ההסכמות בין רמאללה לעזה

בקהיר הסתיימו היום (חמישי) שני ימים הדיונים בין פתח לחמאס על סיום הקרע ביניהם בחתימת הסכם. השאלה היא האם באמת יש הסכם, או ששני הצדדים לא רצו לעזוב את קהיר בכישלון אל מול המצרים.

אתרי חמאס ופתח פרסמו קטעי וידאו ערוכים ובהם מדברים שני ראשי המשלחות, עזאם אל-אחמד מפתח, וסאלח עארורי מחמאס, בשבח מצרים וחזרה על עניינים ישנים כמו המעברים באופן עקרוני וללא פרטים. לא נאמרה ולו מילה אחת על סיום העונשים שהטיל אבו מאזן על עזה.

אתר החדשות מען, פרסם את הנוסח שחתמו עליו, ועל פי הפרסום הזה מדובר במסמך החולק רק שבחים למצרים.

יחד עם זאת, סוכנויות ידיעות מסרו כי הוסכם על כניסת כוח של 3,000 אנשי בטחון של הרשות לעזה ועל קבלת המעברים לידי הרשות אחרי שהארגונים יכונוסו ויאשררו את ההסכם. אם אכן, יש הסכם כזה, הרי הוא בבחינת הישג מסיים לרמאללה, בתנאי שיצא לפועל.

על מהלך השיחות מסרו לנו מקורות ברמאללה שעקבו אחר הנעשה בקהיר, כי במהלך השיחות שררה אווירת משבר מתוחה.. אתמול בערב הגישו המצרים לשתי המשלחות שאלות על מה הם מבקשים לסכם. משלחת הפתח' אמרה כי עליה לחזור לרמאללה בכדי לכנס את ההנהגה, אבל אבו מאזן הורה להם להישאר ו"להיות חיוביים", כדרישת המצרים. גם עארורי התקשר להנייה וקיבל הנחיות דומות.

לגופו של עניין, מצרים תמכה בעמדות החמאס לטווח הקצר, ובעמדות אש"ף לטווח הארוך. לגבי עמדות חמאס, היא קיבלה את עמדתם כי אין לדבר בשלב הזה על הנשק של גדודי אל-קסאם, אבל מצד שני היא תמכה בעמדת אש"ף כי על חמאס להכיר בכל ההסכמים של אש"ף—כלומר: השלום עם ישראל.

מה בהמשך? המהלך הבא הוא כינוס גדול של "האירגונים" כדי לאשר את ההסכם הלא ברור.

ספק אם יהיה כינוס כזה, וספק גדול אם יניב משהו ממשי, אם בכלל.