עבור לתוכן העמוד
Menu

הפיוס ממשיך לקרטע

הפיוס בין החמאס לפתח' ממשיך לקרטע • אמש הוחלט ברמאללה כי אין להסיר את הסנקציות נגד עזה • זעם רב בחמאס על ההחלטה וכל זאת שבוע לפני הכינוס בקהיר

כינוס אתמול של הנהגת הפתח' הביא להחלטה לאי הסרה של הסנקציות נגד עזה • זעם גדול בעזה לקראת הכינוס בקהיר של הארגונים

הפיוס בין הפתח' לחמאס ממשיך לקרטע. צמרת הפתח' התכנסה אתמול (ראשון) ברמאללה, ונמנעה מלהחליט על  הסרת הסנקציות מעל עזה. תגובתו הכועסת של החמאס, לא איחרה להגיע באתר החמאס.  ביטאון התנועה, "א-ריסאלה", קיים משאל בקרב דוברי "הארגונים" וכולם הביעו אכזבה מכך שפתח' לא מגיב על צעדי חמאס החיוביים, ופועל להרוס את מאמצי הפיוס.

למה זה חשוב? מכיוון שהתחנה הבאה "במפת הדרכים" שהכינה מצרים הוא הכינוס הגדול של כלל "הארגונים" בקהיר, בשבוע הבא, וזאת על מנת לצרף אותם ל"שיירת הפיוס", ולחייב אותם להסכם, אם יושג.

חמאס הודיעה מאחורי גבם של "האירגונים", כי היא מצפה להסרת העונשים שהטיל עליה אבו מאזן, ואיימה כי  כל מהלך הפיוס ייעצר. החמאס הפנה את האבצעה המאשימה אל רמאללה.

אגב, על פי המידע שקיבלנו ממקורות ברמאללה על מהלך שיחות קהיר – נציגי הפתח' התנגדו לשתף את "האירגונים" האלה בתהליך, אבל מצרים תמכה בעמדת חהמאס כי יש לשתפם, וזאת בכדי לתת בידי החמאס, כלי לחייב אותם להודנה עם ישראל במקרה והפיוס יצליח, או לשמש ככלי בידה לנגח את פתח', במקרה אם רמאללה לא תסיר את הסנקציות, כפי שקורה עכשיו.

מיהם "האירגונים"? אלה כל הארגונים הרדיקליים החמושים שאינם מוכנים לוותר על המאבק בישראל, כגון: החזית העממית, החזית הדמוקרטית, הג'יהאד האיסלאמי ודומיהם. לאיראן יש מעמד חזק בכמה מהם, כמו הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית, וצירופם למהלך הפיוס פירושו גם צירופה של איראן ככוח בולם ומקלקל.