עבור לתוכן העמוד
Menu

אל עג'רמי: נמשיך לשלם למחבלים

השר לשעבר לענייני אסירים אמר את הדברים על רקע העלאת הנושא מצידו של נשיא ארה"ב

השר לשעבר לענייני אסירים אמר את הדברים על רקע העלאת הנושא מצידו של נשיא ארה"ב

אשרף אל עג'רמי, לשעבר השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית וחבר בכיר בצוות המו"מ עם ישראל, אמר היום במהלך כנס מיוחד לציון 24 שנים לחתימה על הסכם אוסלו, במרכז הירושלמי לענייני אסירים כי "אין מנהיג שיכול לעשות אבחנה בין אסיר לאסיר. זה דבר שקשה לנו מבחינה חברתית לדבר על זה".

אל עג'רמי דיבר לאחר הרצאתו של תא"ל במיל. יוסי קופרווסר אודות המחקר שקיים והפך לסוגיה חשובה שעל סדר היום במו"מ בין ישראל לרש"פ.

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר (צילום: דוברות)

קופרווסר הציג את המנגנון ואת השיטה הפועלת ברשות ואת השכר אותו מקבלים מחבלים אשר רצחו ישראלים .

בתשובה לדבריו של קופרווסר אמר אל עג'רמי כי הישראלים אינם מבינים כי ישנם אנשים ברשות האומרים כי הם תחת כיבוש ולכן מותר להם להיאבק בו גם בצורה אלימה וכי לדבריו, מאז שהחלו התשלומים לאסירים הפלסטינים רמת האלימות ירדה.

לדבריו, בתקופה האחרונה הגדיל החמאס את כוחו בקרב המועצה המחוקקת וחוקק את החוקים המאפשרים את התשלומים הגבוהים למשפחות המחבלים. "כשאני הייתי השר לענייני אסירים ברשות לא מימשתי את החוק הזה", סיפר אל עג'רמי, וזאת על מנת לא לעודד אלימות. עוד הוסיף השר לשעבר כי החוק והתשלומים הם ירושה מתקופת אש"ף בחו"ל ולכן הוא לא יכול לשנות אותו בצורה משמעותית כל עוד המצב לא השתנה במציאות.

אל עג'רמי טען כי ההנהגה ברשות הפלסטינית מאז הסכמי אוסלו שינתה את גישתה והחליטה להתנגד לאלימות, וזאת משום שהדבר "פוגע באינטרס הלאומי הפלסטיני", כך לדבריו.

עדכון 15.9.17: מר עג'רמי ביקש להבהיר כי לא אמר שהתשלומים מעודדים אלימות, וכי דבריו בעניין זה לא צוטטו נכון. להפך, הוא אמר כי חלה ירידה משמעותית באלימות מאז התחלנו לשלם למשפחות האסירים. מר עג'רמי, הוסיף כי הגן על שיטת תשלומי המשכורות ובשום פנים אין בינה לבין האלימות קשר כלשהו.